۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۱۲۳۴۱

تمدید مهلت ارسال مقاله به همایش مشروطیت

خبرگزاری رسا ـ مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش بین‌المللی « از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی » تا 22 تیر تمدید شد.
همايش

علی جوانپور، دبیر علمی همایش بین‌المللی « از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی » در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: با توجه به استقبال عمومی اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین پژوهشگران تاریخ معاصر از این همایش مهلت ارسال چکیده مقالات تا 22 تیر ماه تمدید شد.


وی با بیان این‌که مهلت ارسال اصل مقالات نیز تا پایان تیر ماه سال جاری تمدید شده است، خاطرنشان کرد: این مهلت دیگر به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود، بنابراین از تمامی محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی درخواست می شود آثار خود را در محدوده زمانی مشخص شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند.


جوانپور با بیان این‌که همایش بین‌المللی « از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی » 14 مرداد ماه سال جاری، همزمان با اعلان فرمان مشروطیت در ایران به دستور مظفرالدین‎شاه قاجار، از ساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود، گفت: در این همایش اساتید و محققانی که در زمینه تبریز دارای اثر هستند، تجلیل خواهد شد.


وی نقش وسایل ارتباطات جمعی در زمینه‌سازی و ظهور نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی تطبیقی مبانی نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، شخصیت‎شناسی و رفتارشناسی رهبران نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و بازیابی هویت اسلامی ـ ایرانی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی را زا جمله محورهای اصلی این همایش برشمرد.


جوانپور ادامه داد: نقش آموزه‎های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نقش رهبری علما و فقهای دینی، تعامل و تقابل علما و روشنفکران در نهضت، نقش مردم و مجاهدان در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، بررسی مبانی فقهی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، جایگاه تبریز در بیداری و هدایت مبارزات مردم ایران، بررسی نقش مردم تبریز در بروز نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی از دیدگاه امام و رهبری و دستاوردهای مدنی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی از دیگر محورهای این همایش است.


دبیر علمی همایش خاطرنشان کرد: راهکارهای حفظ وحدت ملی توسط رهبران انقلاب ها، تأثیر نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی بر اوضاع سیاسی حاکم، تأثیر ارزش های دینی مردم تبریز در شکل گیری نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، زندگی، سیر و سلوک رهبران نهضت، رابطه رهبران مشروطه و انقلاب اسلامی با نظام حاکم بر جامعه ایران و تاثیر انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی در بیداری افکار عمومی مردم ایران از جمله محورهای فرعی همایش است.


وی با بیان این‌که همایش بین‌المللی « از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی » به همت سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برگزار می شود، افزود: عموم علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه شرکت و محورهای همایش مشروطیت به سایت های
www.mashroote29.com و www.mashroote29.ir مراجعه کنند./935/ت303/ب

ارسال نظرات