۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۱۳۵۴۲

نشست قرآن و رمضان در اشعار مولانا

خبرگزاری رسا ـ نشست قرآن و رمضان در اشعار مولانا شب گذشته با حضور جمع انبوهی از مردم علاقمند به حوزه ادبیات و شعر با همکاری کتابخانه های عمومی شمیرانات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران در بوستان قیطریه تهران برگزار شد.
نمايشگاه قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان؛ فصل نیایش ومهربانی»، نشست قرآن و رمضان در اشعار مولانا شب گذشته با حضور جمع انبوهی از مردم علاقمند به حوزه ادبیات و شعر با همکاری کتابخانه های عمومی شمیرانات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران در بوستان قیطریه تهران برگزار شد.

در این مراسم عبدالرحیم سعیدی راد، عباس یکرنگی و ضیاءالدین خالقی به مرور اشعار مولانا جلال الدین در حوزه قرآن و رمضان پرداختند که این مراسم با استقبال جمع حاضر روبرو شد.

اساتید و شاعران حاضر در جمع با تاکید بر این نکته که شاعران فارسی زبان غالباً تحت تعالیم و آموزه های ارزشمند قرآن بوده اند خاطرنشان ساختند: به اعتقاد برخی از بزرگان و مثنوی شناسان، دو سوم از آیات قرآن، مورد استناد و استشهاد مولوی است.

اساتید و شاعران مذکور همچنین در خصوص ماه مبارک رمضان بر این موضوع تاکید کردند که مولوی تنها در مثنوی هایش به رمضان بسنده نکرده، بلکه در مجموعه « غزلیات شمس» غزل های شور انگیزی راجع به اهمیت و جایگاه ماه رمضان وجود دارد، چنانچه در غزل زیبای «آمد رمضان و عید  با ماست» در بیتی پارادوکسیکال، می گوید روزه قفل دهان جسم است، اما این قفل، کلید در رحمت و کلید « دهان روح» نیز می باشد که با بسته شدن دهان «تن» چشم دل گشوده می گردد.

لازم به ذکر است نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، شهردای منطقه یک و فرهنگسرای ملل در پارک قیطریه تهران با حضور 65 ناشر کتاب، موسسات فرهنگی دیجیتال، موسسات قرآنی، کانون های مساجد، سرای محلات و سایر موسسات فرهنگی و هنری افتتاح و هر روز از ساعت 19 لغایت 1 بامداد پذیرای علاقه مندان آثار فرهنگی و هنری قرآنی است.

برپایی ایستگاه های قرآنی کودک و نوجوان همراه با اهدای جایزه به کودکان و نوجوانان، برگزاری نشستهای قرآنی، تجلیل از فعالان قرآنی مساجد و محافل قرآنی، مشاوره های مذهبی و برگزاری کرسی های گفتمان دینی از جمله دیگر برنامه های این نمایشگاه است./966/د101/س

ارسال نظرات