۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۱۴۰۰۱
با سخنرانی ولایتی؛

همایش «از نهضت مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی» در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام برای حضور و سخنرانی در همایش بین المللی مشروطیت به شهر تبریز سفر می کند.
ولايتي

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، صادق نجفی، شهردار تبریز امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بین‌المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام خبر داد و اظهار داشت: برنامه های جنبی مختلفی در کنار این همایش پیش بینی شده است.

 


وی با بیان این‌که همایش بین‌المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» همزمان با 14 مرداد، سالروز صدور فرمان مشروطیت در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با برگزاری این همایش، برنامه‌های نکوداشت تبریز آغاز شده و در ادامه، به طور متناوب، از هر 10 روز یکبار، یک برنامه تخصصی فرهنگی اجرا خواهد شد.

 


شهردار تبریز با اشاره به این‌که تاکنون 300 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که از این تعداد 110 مقاله برگزیده معرفی و به چاپ خواهد رسید، ادامه داد: همایش بین‌المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» به همت شهرداری تبریز و با اجرای بسیج اساتید دانشگاه‌های استان و مشارکت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

 


نجفی با بیان این‌که در این همایش تاریخ تشیع در آذربایجان و نقش علما و حوزه های علمیه تبریز در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی ایران مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: شهرداری از هر فرصتی در راستای اعتلای شهر و بازگشت به هویت دینی و اعتقادات نشأت گرفته از تعالیم اسلامی و فرهنگ ایرانی بهره خواهد برد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ویژه برنامه های هفته نکوداشت تبریز 22 الی 27 شهریور برگزار خواهد شد، اظهار داشت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و ... در مدت برگزاری هفته نکوداشت تبریز، به صورت تخصصی و کیفی در نظر گرفته شده است.

 


شهردار تبریز از عموم پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی برای شرکت در همایش بین‌المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» دعوت کرد و گفت: این همایش با هدف تحلیل و بررسی ریشه های دینی و سیاسی این نهضت تاریخی برگزار می شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات