۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۱۴۵۵۸

رونمایی از قرآن دست نویس در نهمین نمایشگاه قرآنی مشهد

خبرگزاری رسا ـ قرآن دست‌نویس جوان افغانی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد رونمایی شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، «سید سجاد علوی»، دبیر شورای سیاست‌گذاری تبلیغ جامعةالمصطفی مشهد با اشاره به ویژگی های این قرآن دست نویس گفت: این قرآن توسط «محمد حسین رحیمی»، یکی از خطاطان جامعةالمصطفی با خط نسخ کتابت شده که انجام این کار14 ماه طول کشید.

 

علوی ادامه داد: برای کتابت این قرآن از جوهر دوات و کاغذ کلاسه 70 گرم استفاده شده که به همین سبب دارای وزن زیادی است، همچنین یکی از ویژگی‌های این قرآن آن است که اسم الله در آن با رنگ قرمز مشخص شده است.

 

دبیر شورای سیاست‌گذاری تبلیغ جامعةالمصطفی- مشهد با اشاره به افزودن تفسیر و ترجمه اجمالی به این قرآن اظهار کرد: قرار است پس از تذهیب کاری و ترجمه اجمالی، این قرآن به موزه آستان قدس رضوی اهدا شود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هنری با رویکرد قرآنی می‌تواند برکات زیادی برای جامعه داشته باشد، گفت: امروزه جوانان ما انگیزه بالایی برای انجام فعالیت‌های قرآنی دارند اما چون بستر مناسبی برای آنان فراهم نیست، فطرت درونی آن‌ها بارور و شکوفا نمی‌شود از سوی دیگر تبلیغات و هجمه‌های فرهنگی استکبار به نوعی جوانان ما را دچار انحراف می‌کند.

 

علوی تأکید کرد: اگر جوانان به کتابت قرآن، ادعیه، مفاتیح‌الجنان و دعاهای صحیفه سجادیه بپردازند، هم به خود و هم به جامعه اسلامی خدمت کرده و می‌توانند فطرت الهی را در درون خود شکوفا کنند.

 


وی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در جوانان مسلمان گفت: کاتب این قرآن یک جوان مهاجر افغانی است که در مشهد و در شرایط سختی زندگی می‌کند به گونه‌ای که هزینه‌های دوات و کاغذ این قرآن را به زحمت تأمین کرده است.

 

وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که استعدادهای فراوانی در وجود جوانان مسلمان است و ما این را برای خود یک توفیق می‌دانیم که با این جوان آشنا شده و جهت کتابت این قرآن ارزشمند به او کمک کردیم.

 

دبیر شورای سیاست‌گذاری تبلیغ جامعةالمصطفی مشهد در خصوص تأمین هزینه‌های کتابت این قرآن گفت: هزینه دوات و کاغذ توسط خود کاتب و هزینه‌های صحافی و تذهیب را جامعةالمصطفی عهده دار شده است./993/د102/س


ارسال نظرات