۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۱۶۳۹۵
مشاور رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

سلامت دینی جزئی‌از تعلیم و تربیت است/ اختلال در تربیت دینی جوانان آرزوی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون طرح و برنامه مجمع نمایندگان طلاب به رسالت حوزه علمیه در عرصه تعلیم و تربیت کشور اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش نهادی برای کسب دانش است و سلامت دینی هم جزئی‌از مقوله تعلیم و تربیت است؛ بنابر این حضور روحانیت در آموزش و پرورش یک حضور تحمیلی نیست، بلکه آموزش و حضور فعال در این عرصه، تکلیف ذاتی حوزه‌های علمیه است.
حجت الاسلام محمد صادق گلزاده

حجت الاسلام محمدصادق گلزاده، مشاور رییس دفتر تبلیغات اسلامی در امور روحانیون، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا نگرانی شبکه های ضد انقلاب از حضور روحانیت در مدارس را از جنس نگرانی از انقلاب اسلامی دانست و گفت: جریان های غرب و جریان های مخالف اسلام با اصل جریان اسلام هم موافق نبودند و نیستند تا همین الان هر توانی که داشتند، دریغ نکردند.

 

وی افزود: تعلیم و تربیت ماهیتی نورانی و ایمانی در کشوری همچون ایران اسلامی دارد، این نوع تعلیم و تربیت بهترین فرصت طلایی برای آموزش و پرورش برای کاهش دغدغه های  است.

 

حراست روحانیت از دینداری فرزندان مایه دلگرمی خانواده‌ها است

 

عضو کمیته تخصصی نخبگان دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به این که بسیاری از خانواده ها به امید این که از دیانت فرزندانشان در مدارس آموزش و پرورش حراست می شود فرزندان خود را وارد میدان تعلیم و تربیت می کنند، ادامه داد: اعتماد بیشتر خانواده ها از آموزش و پرورش به سبب سلامت دینی نهاد آموزشی کشور و حضور روحانیان در مدارس است.

 

نخبه تبلغی کشور خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نهادی برای کسب دانش است و سلامت دینی هم جزئی‌از مقوله تعلیم و تربیت است؛ بنابر این حضور روحانیت در آموزش و پرورش یک حضور تحمیلی نیست، بلکه آموزش و حضور فعال در این عرصه، تکلیف ذاتی حوزه های علمیه است.

 

اختلال در تربیت دینی فرزندان کشورمان هدف اصلی بدخواهان نظام اسلامی 

 

رییس کمیسیون طرح و برنامه مجمع نمایندگان طلاب معتقد است اگر جریان روحانیت تا کنون پای هیچ معاهده استعماری را امضا نکرده است به سبب این است که یک نهاد مقبول و متعهد به ارزش‌های اسلامی و انسانی در نزد مردم است.

 

وی تصریح کرد: دشمنان مصلحت کار خود را در این می دانند که تربیت دینی فرزندان کشورمان را دچار اختلال کنند تا در توطئه های بعدی خود به موفقیت دست یابند، چه شده است کسانی که صاحبان این حوزه و متولی آموزش بوده اند را ورود معنا می‌کنند؛ اما خودشان که تافته جدابافته از مردم و آرمان‌های آنان هستند را دلسوز تعلیم و تربیت می‌دانند، این حرکت دشمنان و شبکه های ضد انقلاب نوعی دست و پازدن برای رسیدن به اهداف استعماری است.

 

حجت الاسلام گلزاده با اشاره به این که روزگاری مردم ایران اسلامی مسأله آموزش فرزندان خود را از مکتب‌خانه‌ها پی گیری می‌کردند، اظهار داشت: علمای بلاد و مبلغان دلسوز همواره در احیای مقوله آموزش و پرورش پیشگام بودند، حتی بسیاری از دانش‌های بشری از سوی علمای دینی ترویج می شد.

 

روحانیت، خودیِ آموزش و پرورش است

 

وی روحانیت را خودی آموزش و پرورش و حقیقت تفکیک ناپذیر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: کسانی که نگران هستند بدانند روحانیت از دیرباز قرین تعلیم و تربیت بوده  و اکنون نیز این رسالت را بر دوش می کشند.

 

مشاور رییس دفتر تبلیغات  اسلامی در امور روحانیون در بخش دیگری از سخنانش به شیوه های گوناگون روحانیان در مدارس اشاره و تأکید کرد: دین ما دین روزآمد و برای مدیریت آینده است؛ از این رو مبلغان هم در عرصه تعلیم و تربیت باید به اقتضای ظرفیت مخاطبان و زبان و زمان مخاطبان فعالیت کنند همچنان که در روایت آمده است «کلّم الناس علی قدر عقولهم» و همچنین در آموزه های دینی آمده است بچه های تان برای زمان خودشان تربیت کنید.

 

وی ما باید تبلیغ و مبانی دینی را از نظر قالب شیوه و روش در بسته بندی های نیاز محور زمان محور زبان محور و عرف محور، مخاطب محور و به اقتضای نیازهای آموزش و پرورش ارائه بدهیم.

 

حجت الاسلام گلزاده پاسخ به شبهات دینی و نهادینه سازی مشاوره برای جوانان و نوجوانان را در مدارس مهم برشمرد و ابراز داشت: شیوه تعلیم و تربیت مبلغان باید از جنس حقیقت مأموریت دینی، اهداف اصلی آموزش و پرورش و مخاطب موجود باشد؛ افزون بر این که  باید مفاهیم کلان دینی و تأثیرگذاری و جاذبه باید دیده شود./918/ت302/س

 

ارسال نظرات