۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۱۶۹۲۹

دبیرخانه نظام تربیتی صالحین در بیت امام جمعه تبریز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه نظام تربیتی شجره طیبه صالحین در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی خواهد شد.
طرح صالحين

حجت الاسلام مهدی شفیعی، مسؤول نظام تربیتی شجره طیبه صالحین در سپاه ناحیه شهرستان مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در دیدار روز گذشته مسؤولان طرح صالحین سپاه استان با آیت الله شبستری موضوعات و بحث‌های بسیار ارزشمندی در راستای کیفی‌سازی فعالیت های آموزشی و تربیتی بسیج صورت گرفت.


وی با بیان این‌که دستاوردهای نظام تربیتی شجره طیبه صالحین در استان آذربایجان‌شرقی بسیار محسوس است، خاطرنشان کرد: آیت الله شبستری در این دیدار از راه‌اندازی و فعالیت دبیرخانه نظام تربیتی شجره طیبه صالحین در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خبر داد.


حجت الاسلام شفیعی با اشاره به این‌که شجره طیبه صالحین، به معنای اخص، در صدد راه‌اندازی حلقه‌های تربیتی در مسجد، با هدف ایجاد یا تغییر رفتار در مخاطبان، مبتنی بر مکتب تربیتی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، گفت: صالحین به معنای عام، به فعال سازی، رونق و احیای مساجد شیعه می‌اندیشد.


وی تربیت جوانان مؤمن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای موضع را از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین برشمرد و گفت: صالحین به دنبال کادرسازی برای انقلاب و نیز جریان‌سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل‌های فرهنگی، دینی است.


مسؤول نظام تربیتی شجره طیبه صالحین در سپاه ناحیه مراغه ادامه داد: جریان صالحین در مساجد به جریان فرهنگی و گفتمان غالب تبدیل شده است، به عبارت دیگر می‌توان با برنامه ریزی مناسب و جلوگیری از انحراف‌های احتمالی در مسیر حرکت صالحین، در کمتر از یک دهه، به جریان غالب فرهنگی کشور تبدیل شد.


حجت الاسلام شفیعی آشنایی با علوم قرآنی و اهل بیت، محور قرار دادن مسجد، حضور با شور و نشاط جوانان در مساجد، رفتارسازی اسلامی، تقویت ایمان و معرفت بسیجی، ارایه راهکارهای دوست یابی، تعلیم وتربییت مدیران و انسان های کارآمد، متعهد و دین مدار را از دیگر اهداف نظام تربیتی صالحین برشمرد.


به گفته وی ایجاد انس میان اعضای حلقه های صالحین در مساجد، پاسخ به شبهات و سؤالات ذهنی جوانان و بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی و تربیتی روحانیت و حوزه های علمیه سراسر کشور از دیگر برنامه های نظام تربیتی صالحین است که به صورت جدی پیگیری می شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات