۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۱۷۱۸۹
سعدالله زارعی مطرح کرد؛

اهداف رژیم صهیونیستی از نقض آتش بس/ خسارات صهیونیست ها در جنگ اخیر بی سابقه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد غرب آسیا در تحلیل خود از نقض آتش بس از سوی صهیونیست ها، گفت: اسرائیل می خواهد به صورت اجباری پرونده درگیری و جنگ غزه را از یک پرونده منطقه ای به فضای بین المللی بکشاند.
سعدالله زارعي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعدالله زارعی چهارشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری، با اشاره به دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نقض آتش بس از سوی مقامات این رژیم کودک کش، گفت: رژیم صهیونیستی می خواهد تضمین بین المللی برای تن دادن به بخشی از شرایط خود ایجاد کند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: زمزمه های این گمانه زنی نیز شنیده می شود، اسرائیلی ها با شروع مجدد جنگ پرونده را از قاهره به شورای امنیت منتقل می کنند تا بتوانند در مذاکره با طرف های غربی بخشی از خواسته های خود را در این جنگ محقق و بر گروه های مقاومت اسلامی تحمیل کنند.

 

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی به دنبال خلع سلاح و ایجاد محدودیت های شدید برای گروه های مقاومت است، گفت: اگر این مساله محقق شد اسرائیلی ها به بخشی از خواسته های خود می رسند.

 

وی بیان کرد: حتی اگر قطعنامه ای در شورای امنیت صادر شود، گروه های مقاومت به آن تن نخواهند داد و این مساله امری طبیعی است.

 

زارعی با بیان این که توطئه ای پشت پرده این مساله است، گفت: تایید این مدعا این است که نتانیاهو با اندک بهانه ای تیم مذاکره خود را از قاهره فراخواند و جنگ را با شدت بیشتری از سر گرفت.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: البته در مقابل گروه های مقاومت در مقام پاسخ شهرهای مختلفی از رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند و جنگ به مقطع قبل از مذاکره برگشت.

 

زارعی درباره دستاوردهای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: خسارت رژیم صهیونیستی در این چهل و پنج روز کم نبوده است، اسرائیلی ها بنا به شهادت کارشناسان و اذعان مقامات این رژیم نه تنها دستاوردی به دست نیاورده اند بلکه خسارات زیادی متحمل شده اند.

 

وی گسترش شکاف بین مقامات و ساکنان شهرهای سرزمین اشغالی را بزرگ ترین خسارت دانست و گفت: در این مدت افراد بسیاری عطای ماندن در این سرزمین ها را به لقایش بخشیده اند.

 

وی تاکید کرد: این حوادث این مهم را برملا کرد که غربی ها تا حدی پای رژیم صهیونیستی می ایستند؛ از استحکامی که اوباما از آن دم می زد دیگر خبری نیست، از روز بیستم به بعد ادبیات آمریکایی روی آتش بس متمرکز و متوقف شده و همین مساله درباره دیگر کشورهای غربی نیز صادق است.

 

زارعی با بیان این که اسرائیلی های خیلی نمی توانند روی حمایت غربی ها حساب باز کنند، گفت: مقاومت نه تنها می تواند شرایط داخلی و میدان جنگ را تغییر دهد، بلکه شرایط بین المللی و منطقه ای را نیز می تواند تغییر دهد.

 

وی با تاکید بر این که خسارات اسرائیلی ها در این جنگ بی سابقه بوده است، تصریح کرد: اسرائیل می خواهد به صورت اجباری پرونده درگیری و جنگ غزه را از یک پرونده منطقه ای به فضای بین المللی بکشاند تا بتواند مفری برای خود و توافق نیم بندی داشته باشد.

 

زارعی با اشاره به جنگ های مختلف رژیم صهیونیستی با گروه های مقاومت اسلامی فلسطین، گفت: رژیم صهیونیستی به شدت در حوزه های مختلف احساس نا امنی می کند، هم در درون این سرزمین و هم در خارج از آن.

 

وی افزود: اسرائیلی ها می گویند چهار و نیم میلیون نفر جمعیت داریم که بخشی از آنها(حدود چهل درصد) دو تابعیتی هستند و از این میان بخشی نیز 15 سال است که از این سرزمین رفته اند، این یک نا امنی بزرگ در داخل رژیم صهیونیستی است.

 

وی افزود: از سویی دیگر رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان فلسطینی در مناطق مختلف نیز احساس نا امنی می کنند، از سویی دیگر نرخ زاد و ولد در بین فلسطینی ها بسیار بیشتر از صهیونیست ها است.

 

زارعی گفت: احساس نا امنی دیگر صهیونیست ها از جنبش های اسلامی در منطقه است، آنها نمی دانند فردا در کشورهای مختلف اسلامی چه خواهد شد و معمولا خبرها با اطلاعات و اخبار آنها جور در نمی آید.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: آدم وحشت زده تلاش می کند دیگران را هم به وحشت بیندازد و این مساله را عمومی کند، آنها می خواهند بحران نا امنی را عمومی کنند تا این که خودشان نشان دهند بحران مربوط به همه است و می خواهند بر بحران های خود سرپوش بگذارند و به مردم خود بگویند شما تحمل کنید این بحران مربوط به همه است. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات