۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۱۷۸۲۲
در مشهد؛

مراسم افتتاحیه اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این که عراق ارزیابی تمدن غرب بر جهان بود، اظهار داشت: در حال حاضر اقتصاد و امنیت بین الملل به منطقه خاورمیانه وابسته است و دنیای امروز نیازمند این منطقه است چرا که قطب قدرت جدید سیاسی در حال ظهور است و ایران به عنوان این قطب جدید تاثیر گذار حوادث بین المللی است.
مراسم افتتاحیه اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، مراسم افتتاحیه اجلاس سه روزه سراسری بسیج اساتید کشور صبح امروزسوم شهریور با حضور بیش از یک هزار استاد بسیجی در سالن همایش های صدا وسیما در مشهد آغاز به کار کرد.

سهراب صلاحی، رییس سازمان بسیج اساتید کشور در این مراسم به تشریح اهداف فعالیت های این سازمان پرداخت و اظهار داشت: گفتمان سازی برای دست یابی به دولت اسلامی و کمک به گفتمان سازی برای تبدیل نقشه راه در حوزه بین الملل از مهم ترین اهداف سازمان بسیج اساتید کشور است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که در حال حاضر در مرحله سوم انقلاب هستیم، تصریح کرد: در واقع این نظام برآمده از آمیزه های اسلامی در دو مرحله تثبیت شد که یکی در مرحله جغرافیایی در دوران دفاع مقدس و دیگری در حوزه منطقه ای زمانی که آمریکا برای براندازی مرکز جهان اسلام برنامه ریزی کرده بود، صورت گرفته است.

صلاحی با بیان این که مهار نقلاب اسلامی بعد از وقوع این انقلاب اولین و اساسی ترین راهبرد آمریکا در عرصه سیاست خارجی است، افزود: وقتی آمریکا در سال 61 رژیم بعث را از لیست گروه های حامیان تروریست خارج کرد در همان زمان صدام را نیز تجهیز کرد و تعدادی نیز در اتاق های فکر آمریکا، طرح اشغال عراق و سرنگونی دولت بعثی را کلید زدند.

وی افزود: آمریکا با درک این موضوع که بعد از فروپاشی شوروی، اگر بخواهیم به عنوان کدخدای جهان در دنیا باشیم باید در منطقه خاورمیانه خیمه زد و از طرفی انقلاب اسلامی را نیز نابود کرد تا بتوان به انرژی دست یافت شروع به جنگ و درگیری در این منطقه کرد تا به اهداف خود دست یابد.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور به بررسی وقایع عراق، افغانستان و سوریه پرداخت و اظهار داشت: در واقع رهبر معظم انقلاب بزرگترین شکست سیاسی آمریکا را بر آمریکا تحمیل کرد و دستاورد آمریکا از این اشغال چیزی به جز هزینه پنج هزار میلیاردی اشغال عراق و افغانستان و آبروی ریخته آمریکا نبود.

 وی با بیان این که عراق ارزیابی تمدن غرب بر جهان بود، اظهار داشت: در مقابل شکست آمریکا در عراق و افغانستان که به دلیل حضور ایران بود، آمریکا هم چند پاتک در قالب فتنه 88 و پس از آن در لبنان، سوریه و عراق وخطر داعش بود.

وی ادامه داد: شکست اصلی آمریکا در عراق نیز از سوی جمهوری اسلامی ایران، بدون شلیک یک گلوله بر آمریکا وارد شد.

وی افزود: در حال حاضر اقتصاد و امنیت بین الملل به منطقه خاورمیانه وابسته است و دنیا امروز نیازمند این منطقه است چرا که قطب قدرت جدید سیاسی در حال ظهور است و ایران این قطب جدید است.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به مشارکت اساتیدمسلمان و نخبگان در پنج حوزه سیاسی، امنیتی، علمی، اقتصاد و فرهنگ گفت: ما اجازه نمی دهیم دانشگاه ها محل فعالیت احزاب شکست خورده باشد.

 وی درادامه با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان مبنای مکتب اقتصادی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب، نسخه اقتصاد کشور را با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی پیچیده اند و این سیاست ها باید مبنای حرکت های اقتصادی ما در کشور باشد.

گفتنی است، پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، باشعار «نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی»، روزهای سوم تا پنجم شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود./934/پ202/ب

ارسال نظرات