۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۱۸۲۱۵
گروه‌ها و شخصیت‌های لبنان در واکنش به پیروزی مقاومت؛

راهی تا آزادی قدس نمانده است

خبرگزاری رسا ـ گروه‌ها و شخصیت‌های لبنانی با تبریک به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی در نوار غزه تاکید کردند که این پیروزه گامی در راستای آزادسازی کامل فلسطین اشغالی است.
مسجد الاقصي


به گزارش خبرگزاری رسا، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی لبنان در واکنش به پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه این پیروزی را به ملت فلسطین تبریک گفته و تاکید کردند که این پیروزی گامی برای آزادسازی فلسطین است.

 

جمعیت اصلاح و وحدت لبنان: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در پیروزی مقاومت فلسطین داشت

 

شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جمیعت اصلاح و وحدت لبنان امروز با انتشار بیانیه‌ای با تبریک پیروزی مقاومت اسلامی در برابر رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی، خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی فلسطین آنچه را که ارتش‌های عربی از آن ناتوان بودند، به ثمر رساند.


وی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی لبنان، نقش آن‌ها را در پیروزی نوار غزه پررنگ عنوان کرد و افزود: مقاومت اسلامی با اتکا به موشک‌های خود توانست به محاصره هوایی مناطق اشغالی تحت تصرف رژیم صهیونیستی بپردازد و اجازه ندهد این رژیم به هیچ یک از اهداف خود در تجاوز به نوار غزه دست پیدا کند.


این عالم اهل سنت لبنانی با انتقاد از کسانی که به توانایی مقاومت در فلسطن و لبنان ایمان ندارند، عنوان کرد: مقاومت اسلامی علاوه بر اینکه توانست شرایط خود را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند، در نبرد با رژیم صهیونیستی هیچ یک از توانمندی‌های اساسی خود را از دست نداد.

 

یکی از علمای اهل سنت لبنانی: پیروزی غزه نتیجه پایداری بر استراتژی مقاومت مسلحانه است


شیخ حسام العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران لبنان در بیانیه‌ای با عرض تبریک و تهنیت به ملت فلسطین و تمام آزاده‌های جهان، گفت: موشک‌های مقاومت توانمندی خود در برابر رژیم صهیونیستی را به رخ همگان کشید. رژیمی که همواره ادعا می‌کرد شکست ناپذیر است اما پایداری بر استراتژی مقاومت مسلحانه آن را از پا درآورد.


وی این پیروزی را یادآور پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در سال 2006 برشمرد و اظهار داشت: ایستادگی ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه درسی فراموش نشدنی به صهیونیست‌ها داد. مردم فلسطین با وجود تلفات زیادی که دادند به دلیل ایستادگی در برابر زورگویان و عدم تسلیم در برابر آنان دیروز به شادی و پایکوبی پرداختند.


وی افزود: هر کسی که به هر نحوی به یاری نوار غزه شتفات در پیروزی مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی سهیم است.

 

شورای علمای فلسطین: راهی تا آزادسازی کامل قدس نمانده است


شیخ محمد الموعد، سخنگوی شورای علمای فلسطین با اشاره به اینکه پیروزی مقاومت اسلامی در سخت‌تری شرایط برای ملت فلسطین به دست آمد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اغلب حکومت‌ها و دولت‌های دنیا جانبدار رژیم صهیونیستی بودند اما مقاومت توانست با کمترین امکانات جلوی تجاوز اشغالگران صهیونیستی را بگیرد.


وی با تاکید براینکه راهی تا پیروزی بزرگ و آزادسازی فلسطین اشغالی از لوث صهیونیست‌ها نمانده است، تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی گروه‌های مختلف فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی رمز پیروزی ملت فلسطین بود. ملت فلسطین کودکان و زنان و مردان زیادی را فدای راه مقاومت کرد تا اجازه ندهد اسرائیل به تجاوزگری خود ادامه دهد.


گفتنی است مردم صیدای لبنان نیز روز گذشته با حمل پرچم‌های فلسطین و گروه‌های مقاومت به خیابان‌ها ریختند و با خوشحالی از پیروزی مقاومت به سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مقاومت اسلامی ‌پرداختند./983/ب901/د

ارسال نظرات