۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۲۰۶۰۵

تعداد طلاب خواهر استان گلستان دو برابر شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر پیشین حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: تعداد طلاب خواهر در این استان از زمان تاسیس مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران تاکنون دو برابر شده است.
حجت الاسلام علي غفاري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام علی غفاری در مراسم معرفی مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان گلستان با اشاره به فعالیت‌های آموزشی صورت‌گرفته در مراکز حوزوی خواهران این استان اظهار داشت: در حال حاضر 2هزار طلبه در مقطع تحصیلی عمومی و تخصصی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) مشغول به تحصیل هستند و حدود 2هزار نفر نیز از حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان فارغ التحصیل شده‌اند.

 

وی با اشاره به ارزیابی اساتید حوزه علمیه خواهران استان گلستان اضافه کرد: در استان گلستان 42 استاد با مدرک تحصیلی سطح دو، 85 استاد با مدرک تحصیلی سطح سه و هشت استاد با مدرک تحصیلی سطح چهار یا دکترا فعالیت می‌کنند. حجت‌الاسلام غفاری با اشاره به این‏که تقاضا برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران در برخی شهرهای استان گلستان دو تا سه برابر ظرفیت بوده است، گفت: به دلیل محدودیت‌ها قادر به پذیرش این متقاضیان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران نیستیم.

 

وی با اشاره به پیشینه تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه دینی، افزود: برخی از مدارس علمیه خواهران استان گلستان قبل از تاسیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاسیس شده‌اند و این نشان‌دهنده عمق درایت علمای منطقه و علاقه‌مندی بانوان به معارف اهل بیت(ع) است.

 

مدیر پیشین حوزه علمیه خواهران استان گلستان با اشاره به اینکه هم اکنون 12 مدرسه علمیه خواهران در این استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: برخی از این واحدهای حوزوی در اوایل دهه 60 تاسیس شده‌اند و امروز برخی از بانوان استان گلستان درس خارج حوزه می‌خوانند./978/د102/ی

ارسال نظرات