۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۲۲۴۲۰
اذعان دبیرکل سازمان ملل:

حملات آمریکا به مواضع داعش به درخواست سوریه نبوده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای که در یک کنفرانس مطبوعاتی ارائه شد گفت:ما آگاه هستیم از این حقیقت که حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش به درخواست مستقیم دولت سوریه نبوده است.
ناو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای که در یک کنفرانس مطبوعاتی ارائه شد گفت: ما آگاه هستیم از این حقیقت که حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش به درخواست مستقیم دولت سوریه نبوده است.

 

وی افزود: من نگران از دست رفتن جان شهروندان در نتیجه حمله علیع مواضع داعش در سوریه هستم.

 

بان کی مون سپس خاطرنشان کرد که گروه های سهیم در این ائتلاف باید ملزم به رعایت قوانین انسانی باشند و همه احتیاط های لازم را برای به حداقل رساندن تلفلت شهروندی انجام دهند.

 

این در حالی است که نماینده آمریکا در سازمان ملل در نامه ای به بان کی مون از ماده 51 منشور سازمان ملل برای توجیه حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه استفاده کرد و گفت که این اقدام برای حمایت از شهروندان و تامین امنیت مرزهای عراق لازم است.

 

از سوی دیگر،ولید معلم،وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با راشاتودی گفت: حملات هوایی موثر و کارآمد نخواهند بود اگر با دولت سوریه در اقدامات خود هماهنگ نباشد.

 

وی افزود: آمریکایی ها گویی کل جهان را به سخره می گیرند وقتی می گویند می خواهند اقدامات خود را نه با دولت سوریه بلکه با اپوزیسون میانه روی این کشور هماهنگ کنند.

 

معلم گفت:این کاملا خنده دار است. شما از چه اپوزیسیون میانه رویی حرف می زنید ؟ این افراد همان هایی هستند که مانند داعش و النصره سوری ها را می کشند./982/د102/ک

منبع: خبرگزاری شبستان

 

ارسال نظرات