۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۲۷۰۳۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

خلوص نیت مهم ترین شرط تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، یکی دیگر از الزامات تبلیغ دین را خلوص نیت برشمرد و گفت: بدون خلوص نیت نمی ‏توان دین را به مردم، معرفی و حتی از آن دفاع کرد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت ‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار جمعی از روحانیان استان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم ﺑﺮ ﺿﺮورت ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﻘﺎﯾﻖ واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺮای ﻋﻤﻮم ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺑﯿﺎن ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺴﺎﺋﻞ اﺻﻞ ﻗﯿﺎم ﺣﺴﯿﻨﯽ در ﺣﺎﺷﯿﻪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.

 

آیت الله نورمفیدی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺎه ﻣﺤﺮم ﺣﺎوی درس ھﺎی ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻣﺮوز اﺳﺖ، اداﻣﻪ داد: ﻋﺒﺮت ھﺎی ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺎﯾﺪ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای ﻣﺴﯿﺮ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد ﺗﺎ در آﯾﻨﺪه دﭼﺎر ﻣﺸﮑﻞ ﻧﺸﻮﯾﻢ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در گلستان ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ در ﺗﺎرﯾﺦ اﺳﻼم ﺣﻮادث ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﻪ وﻗﻮع ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ زﻣﺎن ﻓﺮاﻣﻮش ﺷﺪه اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ: ﻧﮫﻀﺖ ﻋﻈﯿﻢ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺟﺎﯾﮕﺎه و ﻋﻈﻤﺘﯽ ﮐﻪ داﺷﺖ ھﺮ روز ﺑﯿﺸﺘﺮ از ﮔﺬﺷﺘﻪ در ﺟﻮاﻣﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ اﯾﻦ ﻧﺸﺎن دھﻨﺪه ارزش ھﺎ و آرﻣﺎن ھﺎی ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ اﯾﻦ ﻗﯿﺎم ﻋﻈﯿﻢ اﺳﺖ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎری از وﯾﮋﮔﯽ ھﺎی ﻗﯿﺎم ﺣﺴﯿﻨﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﭼﺮاغ راه ﻣﺎ ﺑﺮای ﻣﺴﯿﺮ زﻧﺪﮔﯽ ﻓﺮدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﯾﻦ ارزش ھﺎی ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ ﺑﺎﯾﺪ از ﺳﻮی ﺑﺰرﮔﺎن دﯾﻨﯽ و ﺑﻪ وﯾﮋه ﺧﻄﺒﺎ و ﻣﺒﻠﻐﺎن دﯾﻨﯽ ﺑﺮای ﻋﻤﻮم ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺒﯿﯿﻦ و ﺗﺸﺮﯾﺢ ﺷﻮد. 

 

آیت الله نورمفیدی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ آرﻣﺎن ھﺎی ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ ﻧﮫﻀﺖ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺑﺮای ھﻤﯿﺸﻪ ﺗﺎرﯾﺦ زﻧﺪه و ﭘﻮﯾﺎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﮔﻔﺖ: اﮔﺮ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ در ﻋﺮﺻﻪ ھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ دارای ﻋﺰت و ﻋﻈﻤﺖ اﺳﺖ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺑﮫﺮه ﮔﯿﺮی ﺻﺤﯿﺢ از ھﻤﺎن ارزش ھﺎ و آرﻣﺎن ھﺎی ﺣﺴﯿﻨﯽ اﺳﺖ. 

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت به روز شدن اطلاعات مبلغان دینی تأکید کرد و افزود: در حدیثی آمده که قرآن مثل خورشید همیشه تازه است، این حدیث، قرآن را مانند خورشید تشبیه کرد که همیشه تازگی دارد؛ به همین دلیل ما باید دین را به گونه‏ای تبلیغ کنیم که برای مردم همیشه تازه و جذاب باشد. 

 

نماینده ولی‏ فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: به‏ روز تبلیغ کردن دین یعنی اینکه شرایط و مقتضیات زمان را به خوبی درک کرده و با توجه به آنها، نسبت به تبلیغ دین اهتمام ورزیم.

 

آیت‏ الله نورمفیدی یکی از مشکلات امروز جامعه که موجب از ‏هم‏ پاشیدگی خانواده‏ ها شده، شبکه‏ های ماهواره ‏ای عنوان کرد و اظهار داشت: این شبکه ‏ها، بنیان خانواده را هدف قرار داده‏ اند و تلاش دارند تا رابطه زن و شوهر و اعضای خانواده را خراب کنند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، یکی دیگر از الزامات تبلیغ دین را خلوص نیت برشمرد و گفت: بدون خلوص نیت نمی ‏توان دین را به مردم، معرفی و حتی از آن دفاع کرد.  

 

آیت ‏الله نورمفیدی با بیان این که مروجان دین، در حقیقت، انبیاء و اولیاء الهی و ائمه معصومین(ع) بودند، خاطرنشان کرد: تقدیر الهی بر این قرار گرفت که ما نیز راه آنها را ادامه دهیم. 

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تبلیغ دین کار سختی است و باید از ذات اقدس الهی بخواهیم که شرایط و الزامات آن را نیز برای ما فراهم کند تا در قیامت، شرمنده نشویم. 

 

نماینده ولی‏ فقیه در گلستان با بیان این که عمل صالح به دو بخش عمومی و خاص تقسیم می‏شود، ادامه داد: اعمال عمومی همانند نماز خواندن و روزه گرفتن، بر عهده همه مسلمانان است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات