۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۲۷۳۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم

سخنان خلاف وحدت در هیئات مذهبی زده نشود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به جنایات تروریست‌ها در منطقه آنها را دست پروردهای استکبار جهانی دانست و گفت: استکبار در تلاش است با ایجاد گروه‌های تروریستی وحدت میان مسلمانان را برهم زند؛ این‌ها به قصد ایجاد جنگ میان شیعه و سنی آمده‌اند.
حجت الاسلام عباس اسکندري مدير کل تبليغات اسلامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، به بیان توصیه‌های برای هیئات مذهبی پرداخت.

 

وی گفت: در مراسم عزاداری ضمن سوگواری، سینه زنی و نوحه سرایی باید فضایل اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) برای مردم بیان شود؛ چرا که صرف گریه بدون آگاهی به اهداف سیدالشهدا(ع) کامل نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر تبیین اهداف سیدالشهدا(ع) از قیام خاطرنشان کرد: ضمن بیان شخصیت و جایگاه حضرت حسین بن علی(ع) باید هدف ایشان از قیام که همان برپایی دین بود برای مردم بیان شود.

 

وی ادامه داد: هر هیأت مذهبی باید کارشناس دین را نیز داشته باشد که جایگاه، شخصیت امام حسین(ع) و چگونگی وقوع واقعه کربلا و عاشورا را برای مردم بیان کند، دفتر تبلیغات اسلامی قم در این زمینه اعلام آمادگی می‌کند که برای هیأت مذهبی کارشناسان دینی اعزام کند.

 

حجت‌الاسلام اسکندری همچنین در توصیه به هیئات مذهبی بیان داشت: هیئات مذهبی باید در مراسم‌ عزاداری خود احکام شرعی را رعایت کنند، نباید به گونه‌ای باشد که احکام الهی زیر پا گذاشته شود.

 

وی یادآور شد: برای نمونه هیأت‌ها مراقب باشند خون قربانی که انجام می‌دهند در محل رفت و آمد مردم ریخته نشود، چرا که این‌ها سبب نجاست برخی از اماکن همانند مساجد و حسینیه‌ها می‌شود.

 

حجت‌الاسلام اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات تروریست‌ها در منطقه اشاره و آنها را دست پروردهای استکبار جهانی دانست و عنوان کرد: دشمنان برای ما برنامه ریزی کرده‌اند، آمده‌اند در منطقه آتش بر پا کنند.

 

وی تصریح کرد: استکبار در تلاش است با ایجاد گروه‌های تروریستی وحدت میان مسلمانان را بر هم زند؛ این‌ها به قصد ایجاد جنگ میان شیعه و سنی آمده‌اند که با هوشیاری علمای بزرگ اسلام به ویژه رهبر معظم انقلاب نقشه‌های دشمنان برهم خورده است، ولی با این وجود باید ما نیز هوشیار باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم خواستار بیان سخنان وحدت آمیز در میان مسلمانان در هیأت‌ها شد و اظهار داشت: مراقب باشیم در سخنرانی،‌ نوحه خوانی و دیگر مسائلی سخنانی که سبب ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی می‌شود، نزنیم.

 

وی افزود: امروز بیش از هر زمانی به اتحاد میان مسلمان نیاز داریم، در جبهه‌ای که استکبار جهانی گشوده باید مراقب باشیم؛ کار نکنیم که دشمنان از کارهای نسنجیده ما خوشحال شوند، امروز تأکید رهبر معظم انقلاب وحدت است، به گونه‌ای سخن نگوییم که سبب ایجاد اختلاف شود، باید گوش به حرف رهبری و مراجع تقلید باشیم.

 

حجت‌الاسلام اسکندری در پایان اظهار داشت: دشمن در تلاش است آنچه در سوریه و عراق به وجود آورده را در ایران اسلامی به وجود آورد، البته این کار را نمی‌تواند بکند، ولی با این وجود نیازمند وحدت هستیم.

 

وی ادامه داد: البته ما عقاید شیعی خود را به تمام جهان صادر می‌کنیم تا همه در گرد شمع وجودی این تفکر جمع شده و از آن استفاده کنند ولی با این وجود وحدت را نیز حفظ می‌کنیم./993/پ202/ج

ارسال نظرات