۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۲۸۶۳۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مادران فرزندان خود را حسینی تربیت کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مادران فرزندانشان را شیعه حسینی و سرباز امام زمان (عج) تربیت کنند تا در دنیا و آخرت از شفاعت و عنایت ائمه معصومان به ویژه امام حسین(ع) بهره مند شوند.
سخنراني حجت الاسلام والمسلمين قريشي در مراسم شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی صبح امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، افزود: در نقل های بسیاری آمده است که در دهان نوزادان خود تربت امام حسین (ع) بریزید تا محبت سید الشهدا در قلب کودکان جای گیرد.

  

وی در ادامه با اشاره به شهادت مظلومانه طفل شش ماهه امام حسین (ع) در صحرای کربلا گفت: در جریان کربلا بسیاری از نزدیکان و یاران امام حسین (ع) به شهادت رسیدند اما از دست دادن هیچ کدام اهل بیت پیامبر را به اندازه شهادت حضرت علی اصغر داغدار نکرد.

 

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: شهادت حضرت علی اصغر بیش از سایرین اهل بیت (ع) را داغدار کرده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به روایتی گفت: نهال بن عمرو (از شیعیان و یاران امام سجاد(ع) است) می گوید: پس از زیارت خانه کعبه، از مکه عازم مدینه شدم و خدمت امام سجاد(ع) رسیدم. امام، از من پرسید: منهال! از حرمله بن کاهل اسدی چه خبر؟ عرض کردم: هنگامی که از کوفه آمدم، زنده بود دیدم امام(ع)، هر دو دستش را به دعا بلند کرد و چنین فرمود:« اللهم اذقه حر الحدید، اللهم اذقه حر الحدید، اللهم اذقه حر النار؛ خدایا، سوزش تیغ را به او بچشان، خدایا سوزش تیغ را به او بچشان، خدایا سوزش آتش را به او بچشان».

 

وی در ادامه با اشاره به شرایط جهان اسلام گفت: امروز اسلام بیش از هر دوران دیگری به پاسداران شیعی نیاز دارد.

 

وی از مادران خواست تا فرزندانشان را شیعه حسینی و سرباز امام زمان (عج) تربیت کنند تا هم در این دنیا و هم در آخرت از شفاعت و عنایت ائمه معصومین به ویژه امام حسین (ع) بهره مند شوند.

  

گفتنی است، مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور به مناسبت بزرگداشت روز جهانی علی اصغر در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

 

در برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی شورای اسلامی شهر ارومیه، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری ارومیه، سپاه پاسداران آذربایجان غربی، مسؤولان و فعالان سازمان بسیج جامعه زنان کشور در استان واعضای هیئت رزمندگان اسلام ارومیه مشارکت داشتند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات