۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۲۹۶۳۸
پس از انگلیس و سوئد؛

نمایندگان مجلس فرانسه خواستار به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین شدند

خبرگزاری رسا ـ پس از آن که نمایندگان مجالس قانونگذاری در سوئد و انگلیس به طرح به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین رای مثبت دادند نمایندگان مجلس فرانسه نیز اعلام کردند که قصد دارند چنین طرحی را به رای بگذارند.
پرچم فلسطين
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آن که نمایندگان مجالس قانونگذاری در سوئد و انگلیس به طرح به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین رای مثبت دادند گروهی از نمایندگان مجلس فرانسه به رهبری فراکسیون سوسیالیست ها نیز اعلام کردند که قصد دارند چنین طرحی را به رای بگذارند.
 
نمایندگان سوسیالیست مجلس فرانسه به رهبری خانم الیزابت گیگو، که ریاست کمیته امور خارجی مجلس را نیز بر عهده دارد در حال تهیه طرحی هستند که دولت فرانسه را وادار به تلاش برای پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی به وسیله رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن دولت فلسطین می کند.
 
کارشناسان اعتقاد دارند که اگر چه این طرح در هفته های آینده در مجلس فرانسه به رای گذاشته شده و احتمالا به تصویب نیز خواهد رسید اما سیاست های حمایتی دولت فرانسه در قبال رژیم صهیونیستی به زودی تغییر نخواهد کرد.
 
با این حال بسیاری از ناظران سیاسی می گویند که تصویب طرح به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین در مجلس فرانسه یک پیروزی سمبلیک ارزشمند برای حامیان مردم فلسطین در این کشور اروپایی محسوب می شود.
 
هفته گذشته نیز حزب چپگرای "جبهه چپ" و حزب "اروپای سبز" که زیر مجموعه حزب سبز فرانسه محسوب می شود درخواست های مشابهی برای به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین مطرح کردند.  
 
مقامات فلسطینی تخمین می زنند که 134 کشور دنیا، که آخرین آنها سوئد به شمار می رود، هم اکنون فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت می شناسند./990/ب902/ک
ارسال نظرات