۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۸
کد خبر: ۲۲۹۹۲۹
مدیر پژوهشکده فرهنگ و معارف دینی مطرح کرد؛

نقش کلیدی فضای سایبری در حاکمیت سیاسی

خبرگزاری رسا ـ مدیر پژوهشکده فرهنگ و معارف دینی گفت: حاکمیت سیاسی، مظهر تجلی اجتماعی یک ملت است که فضای سایبری در این عرصه نیز نقش قابل توجهی دارد.
حجت الاسلام داود كميجاني حجت الاسلامداود كمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام داود کمیجانی استاد حوزه و دانشگاه در کارگاه آموزشی آسیب شناسی فضای مجازی با اشاره به ویژگی ها و مخاطرات کلی فضای سایبری در جامعه و عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی گفت: دستیابی سریع و آسان به آخرین اطلاعات، گستردگی و تنوع از ویژگی های مهم فضای سایبری است.

 

وی در مورد نقش فضای سایبری در عرصه اعتقادی گفت: به وسیله فضای سایبری می توان به گنجینه های دینی، فضای مناسب، آسان و ارزان برای آموزش های دینی دست یافت، در محیط مجازی می توان فضای مناسبی برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی ایجاد کرد.
 
این استاد دانشگاه در این کارگاه که با حضور کارکنان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، افزود: فضای سایبری در عرصه فرهنگی، رویکرد دیگری دارد و آن ایجاد تعارضات فرهنگی است که می تواند زمینه ساز بروز عوارض خطرناکی بر پیکره فرهنگ و هویت ملی ما باشد.
 
وی فرهنگ را اندوخته معنوی یک ملت عنوان کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از تخریب اخلاق اجتماعی و هنجارشکنی در فضای مجازی باید تلاش کرد و آگاهی های لازم را برای خود و اطرافیان ایجاد نمائیم.
 

 

حجت الاسلام کمیجانی تصریح کرد: جامعه بستر زیستن انسان در دنیاست که سلامت و صلابت آن، نقش مهمی در سعادت دنیوی و اخروی دارد.
 
این استاد حوزه حاکمیت سیاسی را مظهر تجلی اجتماعی یک ملت دانست و گفت: مردم شرط استقلال و آزادی این عرصه هستند و فضای سایبری نیز در آن نقش قابل توجهی دارد.
 
وی در پایان جلسه مطرح کرد: امروزه فضای سایبری در عرصه های اقتصاد بین الملل و داخلی، هنری و آموزشی، علمی و صنعتی، علمی و صنعتی، درمانی و بهداشتی، و ... زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده و حتی در برخی آن‌ها را به نوعی تسخیر کرده است./804/202/ب4
ارسال نظرات