۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۳۱۸۸۲

اردوی زیارتی طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم شهرستان قدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان قدس از برگزاری اردوی زیارتی ویژه طلاب این مدرسه به منظور افزایش روحیه طلاب و کمک به پیشرفت علمی آنها خبر داد.
اردو طلاب شهرستان قدس

فرزانه چمنی معاون فرهنگی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان قدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری اردوی زیارتی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و مزار شیخ صدوق و رجبعلی خیاط و عالمان دیگر در روز پنجشنبه خبر داد.

 

وی با اشاره به هدف از برگزاری این اردو افزود: زنده کردن یاد علما و استمداد گرفتن از آن ها در راهی که طلاب  پیش رو دارند و عرض ادب خدمت حضرت عبدالعظیم از اهداف برگزاری این اردو است.

 

چمنی در ادامه به نقش موثر اردوها در پیشرفت علمی و افزایش روحیه طلاب اشاره کرده و خاطرنشان کرد: در قرآن و روایات به مسافرت کردن سفارش شده و برای آن  آثاری هم چون کسب علم و تجربه، صحت و سلامتی، منفعت مالی و یاد گرفتن ادب زندگی در روایات بیان شده است.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) گفت: در این اردو حدود 40 نفر از طلاب و کادر مدرسه علمیه حضور داشتند.

 

وی در ادامه با اشاره به دلیل انتخاب حرم حضرت عبدالعظیم برای برگزاری اردو اشاره کرده و افزود: در روایات آمده است که پاداش زیارت حضرت عبدالعظیم (ع)، با فضیلت زیارت امام حسین(ع)، مساوى است و هم چنین آمده است که هر کس قبر عبدالعظیم حسنى را زیارت کند، بهشت بر او واجب مى شود./802/ت303/ب4

ارسال نظرات