۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۳۳۴۱۵

25 مسجد و خانه عالم در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با افتتاح 48 طرح بنیاد برکت در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی، 25 مسجد و خانه عالم روستایی در استان به بهره‌برداری رسید.
خانه عالم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با افتتاح 998 طرح زیربنایی و عمرانی توسط بنیاد برکت در کشور، امروز 48 طرح فرهنگی دینی در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید که در این راستا 25 مسجد و خانه عالم روستایی در سراسر استان افتتاح شد.


تعدادی از 25 باب مسجد و خانه عالم بنیاد برکت در روستاهای گوره درق، حاج عابدین، برمیس، زنجیر بلاغ، خرم آباد، دغلیان بالا، دغلیان پایین، قزلجه، شهر، آقا کندی شهرستان اهر، زغن آباد، سردار کندی، تازه کند، علویق و بگلو شهرستان ورزقان به بهره برداری رسیده است.


همچنین مساجد و خانه‌های عالم احداثی این بنیاد در روستاهای جیغه، قشلاق سفلی، چاخماق بلاغ علیا، چاخماق بلاغ سفلی، قیزقاپان، مینق، شهسوار، عبدالجبار و تازه کند سرند از توابع شهرستان هریس و روستای کردکندی تبریز با اعتبار 32 میلیارد و 300 میلیون ریال افتتاح شده است.


بنابر این گزارش، مراسم افتتاح پروژه های بنیاد برکت امروز به صورت همزمان در تهران، تبریز، اهواز، مشهد، ایلام و شهرکرد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و به صورت نمادین مسجد روستای گوره درق از توابع شهرستان اهر در آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار به بهره برداری رسید.


همچنین از مجموع پروژه های به بهره برداری رسیده در آذربایجان شرقی 23 طرح مدرسه سازی با 106 باب کلاس و 25 طرح دینی و مذهبی شامل ساخت مسجد، خانه عالم، حوزه های علمیه و مصلا است که در روستاها و مناطق محروم این استان احداث شده است.


گفتنی است، بنیاد برکت در آذربایجان شرقی برای ساخت شش باب مدرسه در اهر، شش باب در هریس، سه باب در مراغه، سه باب در ورزقان، دو باب در بستان آباد و یک باب در شهرستان های اسکو، تبریز و عجب شیر 47 میلیارد ریال هزینه کرده است./935/پ203/ب

ارسال نظرات