۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۳۳۶۴۵
رهبر کاتولیک‎های جهان:

نسبت دادن خشونت‌طلبی به دین اسلام اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ رهبر کاتولیک‎های جهان که به ترکیه سفر کرده بود در هنگام بازگشت به واتیکان و در سخنانی خواستار اتحاد رهبران مسلمان سراسر دنیا برای محکوم کردن تروریسم شده و اعلام کرد که برابر دانستن اسلام با خشونت اشتباه است.
دعاي پاپ فرانسيس در مسجد آبي استانبول
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‎های جهان که به ترکیه سفر کرده بود در هنگام بازگشت به واتیکان و در سخنانی خواستار اتحاد رهبران مسلمان سراسر دنیا برای محکوم کردن تروریسم شده و اعلام کرد که برابر دانستن اسلام با خشونت اشتباه است.  
 
پاپ فرانسیس که رهبر 1.2 میلیارد مسیحی کاتولیک در سراسر دنیا محسوب می شود در هنگام سوار شدن به هواپیمای خود تاکید کرد که درک می کند که چرا مسلمانان از سوی بسیاری از شهروندان کشورهای غربی که اسلام را معادل تروریسم می دانند، آزار می بینند.
 
رهبر کاتولیک های جهان خاطرنشان کرد: همان طور که نمی توان گفت تمامی مسیحیان دنیا بنیادگرا هستند نمی توان گفت که دین اسلام معادل خشونت است.
 
وی با بیان این که در میان پیروان تمامی ادیان دنیا گروه های افراطی وجود دارند، افزود: مسلمانان همواره تاکید کرده اند که ما خشونت طلب نبوده و قرآن کتاب صلح است.  
 
پاپ فرانسیس تاکید کرد: در ملاقات با رییس جمهور ترکیه به وی گفتم که چقدر زیباست که تمامی رهبران سیاسی، مذهبی یا دانشگاهی مسلمان در سراسر دنیا به طور واضح در مورد تروریسم صحبت کرده و آن را محکوم کنند./990/ب902/ک
ارسال نظرات