۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۳۴۱۱۲

آزمون علمی طلاب قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون مسابقات علمی طلاب حوزه علمیه استان قم با حضور داوطلبانه 2500 طلبه در قم برگزار شد.
امتحانات حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون مسابقات علمی طلاب حوزه علمیه استان قم صبح امروز از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه در 40 مدرسه حوزه علمیه و سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه‌های علمیه استان قم، در ابتدای این برگزاری آزمون در سالن اجتماعات فیضیه گفت: بیش از 2500 از نفر از طلبه‌ها حوزه‌های علمیه قم به صورت داوطلبانه در پایه‌ها و سطح‌های مختلف تحصیلی در این آزمون علمی شرکت کرده‌اند.

 

وی در ادامه به اهمیت علم آموزی در آیات و روایت اشاره و بیان کرد: آیه‌های قرآن کریم مقام والایی را برای علم آموزی قائل شده است و کسانی که علمی و آگاهی دارد نسبت به افرادی که جهل و نادانی دارند برتر داده است.

 

مدیر حوزه‌ها علمیه قم اظهار داشت: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) علم را منحصر به علم فقه، استنباط احکام شرعی؛ اعتقادات و آ خلاق دانسته و ایشان دیگر علوم را فضیلت معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام فرخ فال در برخی از روایات ائمه اطهار نگاه معنوی به علم آموزی شده است و در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه‌ُ فِی قَلْبِ مَنْ یشآء.» علم، نوری است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد می‌افکند.

 

حجت الاسلام فرخ فال گفت: فردی از رسول اکرم (ص) ازمراحل مختلف یادگیری علم سؤال کرد، ایشان سکوت، گوش دادن، حفظ و یادگیری علم؛ عمل به علم و نشر و ترویج علم از مراحل علم آموز بیان کردند.

 

وی پایان سخنانش از اصحاب رسانه در پوشش اخبار اعلمی، آموزشی پژوهش حوزه علمیه تقدیر و تشکر کرد./998/پ202/س

ارسال نظرات