۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۳۴۲۷۵
امام جمعه قم:

وزیر علوم در عمل نیز باید فتنه را خط قرمز خود بداند/ با اقتصاد مقاومتی در برابر خیانت مستکبران و مرتجعان خواهیم ایستاد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که مردم انتظار دارند دانشگاه باشگاه سیاسی جناح خاصی نشود، گفت: از وزیر علوم نیز انتظار داریم همانگونه که در مجلس فتنه را خط قرمز و خود را سرباز ولایت معرفی کردند در عمل نیز نسبت به این مسأله پایبند باشند.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روز دانشجو گفت: سرنوشت کشور در عرصه مدیریت به دانشگاه‌ها گره خورده است.

 

وی افزود: تربیت شدگان دانشگاه‌ها مدیران آینده کشور هستند، از این‌رو مردم تواقع دارند که دانشگاهیان از جنس انقلاب و نظام اسلامی باشند؛ مردم نمی‌گویند دانشگاه سیاسی نباشد، چرا که چنین چیزی امکان ندارد، بلکه مطالبه آنها این است که دانشگاه‌ باشگاه سیاسی جناح‌ها نباشد.

 

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که مردم انتظار دارند خروجی‌ دانشگاه‌ها افراد با ایمان، پایدار و وفادار به نظام و انقلاب باشند، بیان داشت: همچنین انتظار دارند همانگونه که تاکنون در عرصه تولید علم درخشیده بازهم بدرخشند و این کار عملی نیست مگر با تحکیم عقاید، تلاش در عرصه علمی و پیروی از ولایت در عرصه سیاست.

 

وی تأکید کرد: از وزیر علوم نیز انتظار داریم همانگونه که در مجلس فتنه را خط قرمز و خود را سرباز ولایت معرفی کردند در عمل نیز نسبت به این مسأله پایبند باشند.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد منهای نفت به خیانت سعودی‌ها در کاهش قیمت نفت اشاره کرد و اظهار داشت: بنده به دنبال مچ گیری نیستم، ولی متأسفانه این رهنمود رهبری آنچنان باید و شاید عملی نشده است.

 

وی ادامه داد: این روزها شاهد خیانت مجدد دولت سعودی در کاهش قیمت نفت بودیم، آنها برای خوش خدمتی به دولت مستکبر و جنایتکار آمریکا ضررهای زیادی به کشورهای عضو اپک زدند؛ ولی آنها بدانند که تجربه صدام خائن پیش روی آنها است.

 

امام جمعه قم یادآور شد: همانگونه که آمریکایی‌ها صدام را پس از مهره سوخته شدند کنار گذاشتند آنها را نیز پس از مدتی کنار می‌گذارند؛ سعودی‌ها مطمئن باشند پشیمان خواهند شد؛ سعودی‌ها این خوش خدمتی را برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی انجام دادند، اینها عزت و شرف خود را در دست آمریکایی‌ها می‌بینید.

 

وی ادامه داد: البته با عنایت خداوند متعال، توجهات حضرت حجت(عج) و برنامه ریزی مسؤولان نظام همانگونه که از مشکلات متفاوت با عزت عبور کردیم از این مشکل نیز عبور کرده و با اقتصاد مقاومتی پاسخ محکمی به جبهه استکبار و نوکران آنها در منطقه خواهیم داد.

 

امام جمعه قم در خطبه نخست نیز با بیان این‌که تجسس با غرض شخصی حرام است، گفت: تجسس بر اساس مصلحت و حکمت در موارد ضروری اشکالی ندارد، برای نمونه تجسس برای حفظ نظام و حکومت اشکالی ندارد.

 

وی افزود: حفظ نظام و حکومت به قدری مهم است که امام معصوم(ع) خون خود را فدا می‌کنند، امروز نیز دستگاه‌های اطلاعاتی برای همین منظور تأسیس شده‌ا‌ند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی بیان داشت: زیارت امام حسین(ع) در اربعین تشریفاتی نیست، بلکه زیارت حسین شناسی، ادای مودت ذی القربا و فریاد ضد ایمان است، اربعین امسال رزمایش ضد تکفیر است./993/پ201/ج        

ارسال نظرات