۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۳۴۲۷۹

تقدیر امام جمعه گرگان از سفر رییس جمهور و هیأت دولت به گلستان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در استقبال از رییس جمهور گفت: سفر رییس جمهور به استان گلستان، دارای مصوبات تاثیرگذاری بود.
 آيت الله نور مفيدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در استقبال از رییس جمهور گفت: سفر رییس جمهور به استان گلستان، دارای مصوبات تاثیرگذاری بود.

 

وی افزود: هر دولتی بایستی به نیازهای اساسی و فراگیر مردم توجه داشته و آنها را مرتفع سازد. در این صورت است که جامعه توسعه یافته و رفاه و آسایش مردم ایجاد می شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: افتتاح راه آهن ایران به آسیای میانه سالیانه می‏تواند سودآوری و اشتغالزایی فراوانی را برای استان فراهم کند و زه کشی 22 هزار هکتار از مجموع 280 هزار هکتار اراضی در شمال استان می تواند کشاورزی استان را متحول کند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به حوادث اخیر مصر نیز گفت: مردم مسلمان مصر قیام کرده و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند که تفکر فرعونی و ظالمانه مبارک از بین برود نه این که بازماندگان همان تفکر، باعث تبرئه مبارک و یاران و نزدیکانش شوند در حالی که استکبار، همین روش را قصد داشته و دارد در مورد ایران هم اجرا کند و با توسل به هر توطئه‏ای نظام اسلامی را به زانو درآورده و تفکر پهلوی باز گردد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو گفت: 16 آذر روز دانشجو یاد آور حماسه دانشجویانی است که در کنار تحصیل علم و دانش، خصلت پسندیده استکبارستیزی هم دارند و همین حماسه ها بود که باعث پیروزی انقلاب و عظمت اسلامی و ملی ایران شده به گونه‏ایی که مستکبرین هم در مقابل ایران به زانو درآمده‏اند.

 

امام جمعه گرگان همچنین در خطبه اول این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به خطبه 157 نهج‏البلاغه، گفت: حضرت علی(ع) در این خطبه به قرآن و آن چه کلیت آن را تشکیل می‏دهد اشاره کرده که قرآن کریم نور و پرچمی که در دستان پیامبر اسلام(ص) قرارداشت.

 

آیت‏الله نورمفیدی افزود: قرآن در قالب داستان و بیان حوادث تاریخی، به سرنوشت ملت‏ها نه تنها در زمان خودشان که در زمان آینده نیز اشاره کرده و سرنوشت آن‏ها را پیش بینی می کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: خداوند در قرآن، ملاک‏ها، استانداردها و سنت‏های خود را برای مدیریت جهان بیان فرموده که از آن جمله می توان به ظالمان و ستمگرتان چه در شکل فرعون و چه در شکل آمریکا سرنگون می‏شوند و در مقابل، ملت‏هایی که زیر بار ظلم نمی‏روند غلبه کرده و حاکم می‏شوند.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: باری تعالی، این روند آگاهی دادن مردم را نسبت به حوادث و اتفاقات آینده به دو صورت خصوصی و عمومی بیان می دارد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات