۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۳۶۴۳۰
مدیر حوزه علمیه امام خمینی اهواز:

وقف از تراکم ثروت در دست گروهی خاص جلوگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه وقف در دین اسلام گفت: وقف از مهم ترین عوامل تقسیم عادلانه ثروت در جامعه است.
حجت الاسلام قرباني

حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که وقف عامل مهم تقسیم ثروت در جامعه است، اظهارداشت: این اصل مهم دینی مانع تراکم ثروت در دستان قشری خاص در جامعه می شود.

وی افزود: در قرآن کریم، تعالیم اسلامی و روایت های اهل بیت(ع) به مسلمانان سفارش شده تا در اجرای شدن این اصل مهم کوشش کنند.

حجت الاسلام قربانی ابرازداشت: با گسترده تر شدن جامعه اسلامی و افزایش جمعیت یکی از عواملی که سبب توزیع مناسب ثروت و پاسخگویی به نیازمندی ها می شود فرهنگ وقف است.

وی زنده نگه داشتن وقف را سرمایه گذاری بلند مدت توصیف و عنوان کرد: بسیاری از افراد ثروت خود را وقف تربیت نوجوانان و فعالیت های دیگر فرهنگی می کنند که این به معنای یک تجارت پر سود است که سود آن شامل جامعه اسلامی می شود.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به جهانی شدن تمدن اسلامی گفت: یکی از منابعی که سبب شد تا فرهنگ اسلامی جهانی شود فرهنگ وقف است.

حجت الاسلام قربانی افزود: هنگامی که افراد درآمد های خود را در جایی که نیاز بوده هزینه کنند پدیده ای به نام تورم به وجود نخواهد آمد؛ زیرا تورم هنگامی به وجود می آید که پول های هنگفت در نزد افراد کمی انباشته شود و وقف عاملی است که از ایجاد چنین حالتی جلوگیری می کند.

وی وقف را عامل اشتغال زایی توصیف و عنوان کرد: در صورتی که برنامه ریزی، اطلاع رسانی و فضای مناسبی داشته باشیم در آن صورت می توانیم با استفاده از وقف تولید را افزایش دهیم و اشتغال زایی کنیم.

حوزه علمیه در زمینه وقف نقش اطلاع رسانی را بر عهده دارد

حجت الاسلام قربانی در ادامه تصریح کرد: حوزه های علمیه با توجه به جایگاه علمی و دینی که در جامعه دارند می توانند با استفاده از فناوری های نو اطلاع رسانی را بر عهده بگیرند.

وی در پایان تلاش های صورت گرفته را کند توصیف و عنوان کرد: امیدواریم فعالیت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا شاهد نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه باشیم./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات