۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۳۷۰۹۹
با حضور معاون آموزش حوزه های علمیه کشور؛

کتابخانه علامه امینی حوزه علمیه الغدیر اهواز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه علامه امینی با حضور معاون آموزش حوزه های علمیه کشور در حوزه علمیه الغدیر اهواز افتتاح شد.
کتابخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتابخانه علامه امینی با حضور حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، آیت الله محسن حیدری، نماینده خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه الغدیر پیش از ظهر امروز در این حوزه افتتاح شد.

حجت الاسلام فرحانی در این مراسم با اشاره به تلاش های مستمر آیت الله موسوی جزایری در شکوفا ساختن حوزه های علمیه خوزستان اظهارداشت: آنچه امروز به عنوان کانون های بزرگ علمی و دینی در خوزستان می بینیم نتیجه مجاهدت های این شخصیت بزرگ است.

وی افزود: اخلاص و همت آیت الله موسوی جزایری و همکاری خالصانه آیت الله حیدری به برکت خداوند نتیجه داد و ما باید این دو بزرگوار را اسوه خود قرار دهیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با بیان این که نام گذاری این کتابخانه به نام علامه امینی ارج نهادن به مقام علما است، ابرازداشت: آیت الله موسوی جزایری و آیت الله حیدری همچون علمای بزرگی مانند علامه امینی هستند.

حجت الاسلام فرحانی با اشاره به سفر پیشین رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوزستان تصریح کرد: تلاش برای توسعه مراکز دینی و علمی در خوزستان از آن زمان آغاز شد و با تلاش های مستمر آیت الله موسوی جزایری امروز ثمره آن تلاش ها را مشاهده می کنیم.

وی روحیه تلاش و اخلاص در علمای خوزستان را حجتی بر طلبه های این استان توصیف و عنوان کرد: طلبه ها اگر بخواهند کسی را اسوه قرار دهند باید این بزرگواران را انتخاب کنند.

در ادامه این مراسم آیت الله حیدری با اشاره به افتتاح این کتابخانه ابرازداشت: طلبه ها در کنار دروس اساسی حوزوی خود برای گسترش دید علمی خود می توانند از این کتابخانه استفاده کنند.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که کتاب های شهید مطهری بدون استثنا خوب هستند، گفت: مبنای فکری و نظری انقلاب اسلامی کتاب های این عالم شهید است.

آیت الله محسن حیدری در ادامه اظهارداشت: به برکت خون شهدا و عنایت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه در کشور به رشد و بالندگی مناسبی رسیده‌اند.

مسؤول حوزه علمیه الغدیر اهواز در پایان گفت: افتتاح این کتابخانه می تواند به تغذیه فکری و معنوی طلاب کمک کند./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات