۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۷۴۱۷
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

نظریه سوء تفاهم برای تطهیر سران فتنه بی فایده است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به تلاش برخی برای تحریفحماسه 9 دی گفت: ارائه تئوری سوء تفاهم برای تبرئه سران فتنه کاری بیهوده است چراکه مردم به ماهیت واقعی آنها که عداوت با نظام است، آگاه اند.
حجت الاسلام روانبخش
حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور پر شور مردم در 9 دی ماه سال 88 را انقلاب سوم جمهوری اسلامی ایران دانست و توضیح داد: انقلاب اول 22 بهمن، انقلاب دوم 13 آبان بود ولی 9 دی مهمتر از بقیه بود زیرا علیه جریانی صورت گرفت که ظاهری آراسته و باطنی خطرناک داشتند.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) ضمن برشمردن سوابق فتنه گران اظهار داشت: افرادی که در طول سی و پنج سال پس از انقلاب مسؤولیت داشتند، حتی رئیس جمهور، وزیر و وکیل یا چهره روحانی بودند اما مردم به راحتی حق را از باطل تشخیص داده و توانستند از این آزمون سربلند بیرون آیند.
 
حجت الاسلام روانبخش 9 دی را ماندگارتر از 22 بهمن و 13 آبان دانست و افزود: هوشیاری مردم در این فضای غبار آلود که نخبگان نیز دچار شک و تردید بودند باعث شد انقلاب از یک عقبه سنگین عبور کند و پیروزی دیگری را به دست آورد؛ 9 دی روز بصیرت است زیرا بدون بصیرت که چراغ مه شکن و قطب نمایی در فضای غبار آلود زمان خود بود نمی شد از این تنگنا عبور کرد.
 
وی در ادامه ابراز داشت: گذشت زمان بهانه ای برای کسانی است که دوست دارند با قلم و بیان خود تحریفی را به تاریخ وارد کرده تا واقعیت و حقیقت را به گونه دیگری جلوه دهند؛ ولی تکرار و بیان رویدادهای تاریخی باعث خواهد شد تا این منحرفین نتوانند به خواسته شوم خود دست یابند.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) گفت: امسال یکی از آقایان که لباس روحانیت را هم بر تن دارد و مسؤولیتی هم در نظام مقدس اسلامی دارا است به منظور وارونه جلوه دادن حقیقت عاشورا پیام حرکت امام حسین (ع) را مذاکره، صلح و تعامل با دشمن عنوان کرده است.
 
حجت الاسلام روانبخش افزود: مطالبی را که 1400 سال بین مردم سینه به سینه گشته است و بیٌن و شفاف هر ساله با عظمتی مثال زدنی تمام وقایع آن مرور می شود قصد تحریفش را دارند حال تغییر وقایع نهم دی ماه در تاریخ در کنار تغییر آن حقیقت بزرگ کار بسیار سهلی خواهد بود.
 
وی در مورد ادعای سوء تفاهم گفت: در اعترافات پخش شده فتنه گران و عملکردشان در خیابان های تهران و برخی استان ها بسیار روشن بود که با برنامه ای مدون و حساب شده در پی هدف شومی بودند و سوء تفاهم بی معنی است؛ در کنار این مطلب شعار جمهوری ایرانی، مرگ بر اصل ولایت فقیه و نه غزه و نه لبنان را نمی توان جزء سوء تفاهم ها ثبت کرد.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) اظهار داشت: تهدید مردم در خیابان، آتش افروزی، به آتش کشیدن اموال عمومی، حمله به ادارات و کشتن مردم بی گناه برای ملت ایران فتنه ای روشن بود که با حرف و قلم تحریف نخواهد شد؛ فتنه گران و حامیانشان اگر بتوانند عاشورا را تحریف کنند نه دی را نیز می توانند تحریف کنند.
 
حجت الاسلام روانبخش استمرار در معرفی واقعیت نهم دی و شناساندن این روز به ملت را لازم دانست و ابراز داشت: نهم دی مثل عاشورا باید زنده نگه داشته شود و از یاد مردم نرود تا اگر فتنه های عمیق تری نسبت به فتنه 88 به وجود بیاید بتوانیم آن را خنثی کنیم.
 
وی تصریح کرد: فتنه گران در اعترافات خود عنصر اصلی فتنه را یکی از آقازاده های معروف معرفی کرده اند که یا مسایل را با او در میان گذاشته اند و یا دستور العملش را او داده است؛ او حدود چهار سال در کشور انگلیس و شهر لندن ماند تا همه فراموش کنند که چه اتفاقاتی افتاده است ولی به محض ورود به کشور دستگیر شد و البته محاکمه اش تا انقلاب امام عصر(عج) به درازا خواهد کشید.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) فتنه 88 را فراموش نشدنی توصیف کرد و ادامه داد: آنها به امید فراموش شدن این مسایل در گذر زمان هستند در حالی که این قضیه از یادها نخواهد رفت و فکر نکنند اگر سرشان را زیر برف کردند کسی آنها را نمی بینند.
 
حجت الاسلام روانبخش گفت: بعضی اشتباهات این دولت باعث شد تا اقبال عمومی کم شود؛ اختلاف بین اصول گرایان و گرانی های یک سال اخیر به خاطر شدت تحریم ها که البته عامل این تحریم ها فتنه 88 بود بهرحال این عملکرد ها نادرست بود.
 
وی درباره دولت وقت اظهار داشت: اینها سوار موج اشتباهات دولت قبل شدند و با این شعار که ما کسانی هستیم که می توانیم کاری کنیم که هم سانتریفیوژها بگردند و هم زندگی مردم بچرخد و طی صد روز زندگی مردم را تغییر خواهیم داد، با شعار تدبیر و امید فضا را به سمتی بردند که با رأی لب مرزی دولت جدید را شکل دادند؛ عناصر فتنه در پناه دولت جدید سعی در بافتن کلاهی برای خودشان دارند، بعضی از اینها جان گرفتند و در برخی دانشگاه ها و جاهای دیگر اقداماتی انجام داده اند ولی این حرکت ها بی تردید حرکاتی نیست که به نتیجه برسد.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) با آگاه و بیدار ارزیابی کردن مردم ایران در جریانات سیاسی با صراحت بیان داشت: یک سال و اندی از تشکیل دولت جدید گذشته است؛ مردم متوجه شدند بسیاری از شعارهای دولت با واقعیت مطابقت ندارد.
 
حجت الاسلام روانبخش با مقایسه سران فتنه در زمان حضرت علی (ع) و اکنون ابراز داشت: امام علی (ع) نسبت به بعضی از عناصر فتنه در جنگ جمل رفتاری متمایز نشان دادند، این حضرت عنصر اصلی فتنه جمل را تحت الحفظ به مدینه فرستادند و در حصری قرار دادند با اینکه حکم اسلامی آن به طور مسلم اعدام بود؛ از عناصر اصلی به وجود آوردن فتنه جمل بود که باعث کشته شدن هزاران نفر شده بود؛ ولی حضرت فرمودند کسی متعرضش نشود حال این عدم تعرض از جرم فرد مذکور کم نمی کند بلکه نشان می دهد مصلحت بالاتری مورد نظر حضرت بوده است که این حکم را اجرا نکردند./836/ت302/ج

 

ارسال نظرات