۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۳۸۲۶۰

زیباکلام: طرفداران 9دی کسانی هستند که به جلیلی رأی دادند/ بذرپاش: موافقان فتنه از 9دی می ترسند

خبرگزاری رسا ـ صادق زیباکلام در تداوم ادعاهای عجیب و غریب خود، حماسه 9دی را نماد فراموش کردن واقعیت های جامعه دانست و مدعی شد کسانی از 9دی طرفداری می کنند که در انتخابات 92 به جلیلی رای دادند.
نشست بررسي عملکرد رسانه در حماسه 9دي

به گزارش خبرنگاز خبرگزاری رسا، در نشستی که با عنوان بررسی عملکرد رسانه ها در حماسه 9 دی در فرهنگسرای رسانه با حضور صادق زیباکلام و مهرداد بذرپاش برگزار شد، دیدگاه های دو طیف سیاسی کشور مبنی بر حماسه 9 دی عنوان شد.

 

صادق زیباکلام با بیان اینکه 9 دی نماد فراموش کردن واقعیت های جامعه است گفت: آن طیف سیاسی که اصرار بر ندیدن واقعیت های جامعه دارد می خواهند 9 دی را بزرگ کند، به نفع کشور خواهد بود اگر اصولگرایان بجای بزرگنمایی 9 دی واقعیت های جامعه خود را درک کنند.

 

وی افزود: تبلیغات برای 9 دی بگونه ای است که مسوؤلان آن را بیشتر از مردم باور کرده اند، اصولگرایان در این 5 سالی که از انتخابات 88 می گذرد حتی 5 دقیقه به مخالفین خود فرصت صحبت نداده اند، مردم توصیفی که اصولگرایان در رابطه به فتنه داده اند را قبول ندارند و دلیل این سخن انتخابات سال 92 است زمانی که آقای جلیلی فقط 4 میلیون رای می آورد.

 

زیباکلام در ادامه ابراز داشت: به اعتقاد من اکثر مردم، به خصوص اقشار تحصیلکرده 9 دی را باور ندارند، زیرا فقط افرادی که به فتنه معتقد بودند به نامزد اصلی اصولگرایان یعنی آقای جلیلی رای دادند.

 

وی با اشاره حصر خانگی سران فتنه اظهار داشت: اظهار نظرات مختلفی مبنی بر حصر برخی از افراد توسط حکومت ارائه شده است، این حصر هیچ استنادی ندارد و در این عمل قانون زیر پا گذاشته شده است، محبوس کردن 3 نفر بدون حکم دادگاه غلط و غیر قانونی است.

  
مهرداد بذرپاش عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فتنه تفاوت بین دو تفکر است ابراز داشت: در یک طرف تفکری قرار دارد که خوشحال است تریبون جمهوری اسلامی از آن تبلیغ می کند و تفکری که شبکه هایی مانند الجزیره از آن دفاع می کند در طرف مقابل قرار دارد، چندین سال است که فتنه گران و یا جریان اصلاح طلب از تریبون شبکه های مختلف ماهواره ای و همچنین از روزنامه های متعدد داخلی استفاده کرده تا تفکرات خود را بیان کنند.

 

وی افزود: این حرف یک مغلطه بزرگی است که گفته شود طرفداران 9دی همان کسانی هستند که به آقای جلیلی رای دادند، منافع رسانه هایی که از طرفی از فتنه گران و از طرف دیگر از داعش حمایت می کند یکی است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت های تفکری که حامی جریان 9 دی است و جریان مخالف آن ابراز داشت: تفکر مخالفان 9 دی در سخنان افرادی مانند اکبر گنجی نمایان می شود و از طرف دیگر تفکر موافقان حماسه 9 دی در افرادی مانند شهید احمدی روشن و شهید شهریاری نمایان می گردد.

 

بذرپاش با بیان این که مدافعان فتنه مشخص کننده تفکر و اعتقادات فتنه گران هستند تصریح کرد: افرادی مانند مهاجرانی که در خارج از کشور از فتنه گران دفاع می کند تفکر فتنه گران را مشخص می کند، فتنه گر موافقان و مخالفان خود را از بین می برد، فتنه گران موافقان خود را می کشند برای مظلوم نمایی خود و مخالفان را برای بزرگنمایی تفکرات خود از بین می برند، موافقان فتنه از جریاناتی مانند 9دی می هراسند و جریان گریز هستند.

 

وی با اشاره به تاثیر فتنه بر مذاکرات هسته ای در سال 88 خاطرنشان کرد: مذاکرات در سال 87 بگونه ای بود که طرف مقابل خواسته های ایران، مبنی بر توقف تحریم ها را قبول کرده بود ولی در سال 88 با مشاهده اتفاقات آن زمان تمامی مذاکرات را بیهوده در نظر گرفت و در نهایت آمریکا، تحریم های نسل سوم خود، یعنی محدودیت خرید نفت و جلوگیری از مبادلات بین بانکی در جهان را آغاز کرد./811/پ201/ج 

ارسال نظرات