۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۳۸۷۰۳
قائم مقام وزیر کشور:

روحانیت به نیازمندی‌های اجتناب‌ناپذیر جامعه توجه کند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر کشور با بیان این‌که کانون جوشش قدرت و آرامش اجتماعی حوزه‌های دینی هستند، گفت: امروز مبارزه فرهنگی با پدیده واگرایی خانوادگی از طریق نهاد روحانیت قابل پیگیری است، اگر نهاد خانواده را بر مبنای مسائل دینی قرار دهیم از این ناهنجارهای جلوگیری می‌کنیم.
حسين علي اميري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور شامگاه چهارشنبه در همایش مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور که در ساختمان سابق استانداری قم برگزار شد، داشتن روحانی مشاور برای وزیر و استانداران را یک ضرورت دانست.

 

وی گفت: روحانیت با توجه به اعتمادی که مردم دارند در حل معضلات استان‌ها می‌توانند نقش برجسته‌ای داشته باشند، روحانیت در دوران دفاع مقدس و سازندگی نقش بسیار مهمی داشتند.

 

قائم مقام وزیر کشور اظهار داشت: امروز مبارزه فرهنگی با پدیده واگرایی خانوادگی از طریق نهاد روحانیت قابل پیگیری است، اگر نهاد خانواده را بر مبنای مسائل دینی قرار دهیم از این ناهنجارهای جلوگیری می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: اعتیاد از گرفتاری‌ها بزرگ کشور است؛ در گذشته گفته می‌شد که بیشتر معتادان بیکاران هستند، در حالی که امروز افراد شاغل معتاد داریم.

 

امیری با بیان این‌که یکی دیگر از ضرورت‌ها مبارزه نرم با افراط‌گرایی‌ها سیاسی است، بیان داشت: افراط‌گرایی سیاسی چه آسیب‌های به کشور وارد کرده است؟ چه منافعی از کشور از بین رفته است؟ چه سرمایه‌های صرف افراط‌گریهای سیاسی شده است، در نیروی انسانی و منابع این افراط‌گرایی‌ها اثر گذاشته است.

 

وی تصریح کرد: بدون نیروی مجرب توسعه ایجاد نمی‌شود، ولی این افراط‌گریی‌ها به چه میزان افراد مؤثر در انقلاب را به حاشیه رانده است و این موضوع می‌تواند از سوی مشاوران روحانی استانداران مورد بررسی قرار گیرد.

 

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته به چه میزان اخلاق‌مداری در جامعه سقوط کرده است، عنوان کرد: در احیای اخلاق نقش روحانیت برجسته است و از نیازمندیهای اجتناب ناپذیر جامعه است؛ امنیت، آرامش انتظامی و اجتماعی از نیازهای اصلی کشور است و روحانیت می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: کانون جوشش قدرت و آرامش اجتماعی حوزه‌های دینی هستند، در تلاش هستیم به مشاوران روحانی در استانداران به پست سازمانی بدهیم؛ همچنین بر حفظ جایگاه و شرافت روحانی تأکید می‌کنیم.

 

امیری تصریح کرد: اصل قانون‌مداری را باید به عنوان یک موضوع قرار دهیم؛ رعایت بی قید و شرط قانون از مسائل مهم است، ورود روحانیان مشاور به بحث‌های اجرایی از آسیب‌ها این بخش است و برای حفظ جایگاه و اعتماد استانداران باید از مسائل اجرایی پرهیز کرد، البته این به معنای مشورت دادن نیست.

 

وی ادامه داد: رعایت حریم قانونی و استاندارد از جمله موارد مورد تأکید است، با سلیقه و نگاه شخصی نمی‌تواند مسائل را اداره کرد و اگر اختلافی پیش می‌آید باید مبنای حل اختلاف قانون باشد، باید تابع سیاست‌های دولت بود، استانداری واحد سیاسی است ولی مشاوران باید برخورد اخلاقی عاطفی و مذهبی داشته باشند، چرا که اثرگذاری بیشتری در افراد دارد.

 

قائم مقام وزیر کشور بیان داشت: امانتداری، صداقت، حسن نیت و تدبیر از دیگر مسائل مهم است، احترام و حفظ حرمت ائمه جمعه از دیگر مسائل مهم است؛ به خطبه‌های نماز جمعه باید توجه شود، میانه‌روی در اعتدال و دور اندیشی از اصول کلی است و باید در ذات مدیریت باشد، نباید اجازه داد مسائل فردی به مسائل اصلی استان تبدیل شود./993/پ202/س

ارسال نظرات