۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۳۹۳۲۴
امام جمعه ماهشهر:

پیشرفت جهان اسلام در گرو توجه به ندای اتحاد خواهی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر موفقیت و پیروزی را در گروه پیروی از اهل بیت(ع) و توجه به نداهای اتحاد خواهی توصیف و عنوان کرد: گروهای که تفرقه را ترویج می کنند در جهت ضربه به اسلام گام بر می دارند.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: اتحاد ندایی فرا فرقه ای بوده که از راهبردهای امت اسلامی است.

وی افزود: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در جهت محقق کردن وحدت میان مسلمانان تلاش های ارزشمندی انجام دادند و هدف آن ها تقویت جبهه اسلامی است.

 امام جمعه ماهشهر گفت: امروز دعوت به اتحاد بسیار ضروری و حیاتی است؛ زیرا کشورهای اسلامی با تهدیدها و توطئه های شوم بیگانگان رو به رو هستند.

وی وحدت در داخل کشور و خارج از آن را مطلوب توصیف و عنوان کرد: ایران همواره منادی اتحاد اسلامی بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به همراهی برخی افراد ساده لوح با نداهای تفرقه انگیز بیگانگان اظهارداشت: در صورتی که این نداهای شوم گوش شنوایی نداشته باشند کشورهای اسلامی در امان خواهند بود.  

وی گروه وهابیت را مهره استعمار نامید و گفت: این فرقه های گمراه دنبال رو استعمار و تفکر استبدادی هستند.

امام جمعه ماهشهر بیان داشت: ائمه اطهار(ع)، عالمان و بزرگان همواره ما به اتحاد و همدلی سفارش می کردند.

حجت الاسلام غبیشاوی موفقیت و پیروزی را در گروه پیروی از اهل بیت(ع) و توجه به نداهای اتحاد خواهی توصیف و عنوان کرد: گروهای که تفرقه را ترویج می کنند در جهت ضربه به اسلام گام بر می دارند.

وی افزود: وحدت به معنای یک‎دستی و هم رنگ بودن نیست بلکه به معنای کاستن از اختلاف ها و افزایش محبت و همدلی بر اساس گفت و گو است.

امام جمعه ماهشهر اظهارداشت: تصور این که برای ایجاد وحدت باید برخی اعتقادات را کنار گذاشت نادرست و بیهوده است؛ زیرا وحدت به این معنا نیست.

وی  مراسم حج را زمینه ای برای اتحاد مسلمانان توصیف و عنوان کرد: با وجود این که مهم ترین مقدسات مسلمانان در دستان وهابیان است اما جلوه عبادی حج می تواند وحدت بخش مسلمانان باشد./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات