۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۴۲۰۰۷
پوتین:

آمریکا همه تلاش خود را برای تسلیم روسیه به کار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور روسیه در سخنانی گفت که آمریکا در تلاش برای تسلیم مسکو است.
پوتين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "ولادیمیر پوتین"  رییس جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که مسکو باید نیروی نظامی خود را تقویت کند تا از حاکمیت خود در برابر چالش‌هایی که توسط دیگر کشورها ایجاد می‌شود حمایت کند.

 

اظهارات پوتین بر تعهدات پیشین وی درباره برنامه پرهزینه نوسازی نیروهای مسلح تأکید دارد که وزارت اقتصاد اعلام کرده بود که این برنامه از هرگونه کاهش بودجه به‌دلیل تشدید فشارهای اقتصادی بر روسیه مستثنی خواهد بود.

 

پوتین که در نشست کمیسیون صنایع روسیه صحبت می‌کرد، گفت: ما به تقویت نیروهای مسلح و سازمان‌های ارتش برای نوسازی، مجهز بودن و توانایی ادامه می‌دهیم تا وظیفه اصلی خود در خنثی سازی خطرات و تهدیدهای سیاسی و بالقوه برای امنیت کشورمان را انجام دهند.

 

پوتین به هیچ تهدید به‌خصوصی اشاره نکرد اما دکترین نظامی جدید روسیه اعلام کرده که توسعه ناتو تهدید به شمار می‌آید.

 

پوتین همچنین گفت که آمریکا در تلاش برای تسلیم کردن روسیه است و غرب را نیز مقصر سرنگونی رئیس جمهور سابق اوکراین که طرفدار روسیه بود، دانست.

 

رییس جمهور روسیه گفت: ما می‌بینیم که چگونه دیگر کشورها درباره ادعاهای ژئوپولیتیکی خود آزاد هستند و هیچ تردیدی در مداخله آشکارا در امور دیگر کشورهای مستقل ندارند، این در حالی است که این کشورها به‌صورت فعال در توسعه و بهبود زرادخانه‌های تسلیحاتی خود هستند.

 

وی افزود: آنها چندین برابر بیشتر از ما [در زمینه تسلیحات] هزینه می‌کنند. ما باید به این چالش‌ها پاسخ دهیم./982/د102/ک

ارسال نظرات