۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۴۵۰۴۸

دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، نشست بررسی و تحلیل دغدغه‌های قرآنی و فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام احمد حميدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در نشست بررسی و تحلیل دغدغه‌های قرآنی و فرهنگی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نگرش مقطعی و جزیره‌ای به فعالیت‌های فرهنگی همواره‌ای آفتی برای ماندگاری این برنامه‌ها بوده است.

 


وی با اشاره به تأکید مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اولویت مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: بایستی برای رهنمودهای رهبر انقلاب مهندسی فرهنگی داشته باشیم، در غیر این صورت نخواهیم توانست استراتژی واحد و اصولی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان داشته باشیم.

 


حجت الاسلام حمیدی با ابراز تأسف نسبت به این‌که در کشور برنامه ‌ریزی برای پرداختن به مسأله فرهنگ وجود ندارد، تصریح کرد: سناد بالادستی اعم از سند مهندسی فرهنگی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه ‌ها و ... در حد چشم ‌انداز باقی مانده است و اقدامات عملی و کابردی را شاهد نیستیم.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: مخاطب‌شناسی اصلی مهم در فعالیت‌های فرهنگی است که اگر با جذابیت‌های بصری و فکری همراه باشد، ماندگاری بیشتری در جامعه خواهد داشت، از این رو نیازمند بهره مندی از نکته نظرات نخبگان این عرصه به ویژه در حوزه و دانشگاه هستیم.

 


وی با اشاره به ضرورت پرداخت به فعالیت های قرآنی، افزود: تعیین هدف برای فعالیت ‌های قرآنی و فرهنگی باید به شکل هدفمند و جامع در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد و تمامی مسؤولان به فکر برگزاری نشست های هم اندیشی در این موضوع باشند.

 


حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: گام نخست برای تعیین هدف و شاخص ‌گذاری فعالیت ‌های قرآنی و فرهنگی باید به شکل هدفمند و جامع در دستور کار دستگاه ‌های فرهنگی قرار گیرد تا با صرف زمان، هزینه و ساماندهی مناسب این فرهنگ به جایگاه مطلوب خود دست یابد.

 


این کارشناس مسائل فرهنگی خواستار تدوین سند فرهنگی و جامع برای هر یک از مناطق کشور بنا بر مسائل بومی آن شد و گفت: کار فرهنگی نیازمند دقت در کوچکترین نکات و بهره مندی از ظرافت‌های فنی برخواسته از شناخت روانی و اجتماعی افراد و مخاطبان هدف است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات