۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۴۷۹۸۸
امام جمعه موقت شیراز:

نهادینه شدن فرهنگ نماز در خانواده‌ها سبب ارتقای وضعیت عفاف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه موقت شیراز با اشاره به نشانه‌های مؤمن در جامعه اسلامی، گفت: از جمله این نشانه‌ها نماز است و برای رفع مشکلاتی که در زمنیه عفاف و حجاب وجود دارد باید نماز را در خانواده‌ها نهادینه کرد.
حجت الاسلام سيد ابوالفاضل رضوي اردکاني امام جمعه موقت شيراز

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز اظهار داشت: مشکلاتی که در زمینه عفاف و حجاب در جامعه وجود دارد ناشی از بی‌توجهی به نماز است.

 

وی افزود: کسانی که از وضعیت عفت و عصمت در جامعه می‌نالند باید بدانند آنجایی که حیا و عفت لغزش پیدا می‌کند که نماز متزلزل شود و خانواده‌ای که اهل نمازند و نماز در آن نهادینه شده باشد، قطعا کمتر مرتکب گناه می‌شود چرا که نماز رابطه خالق و مخلوق است.

 

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی از دیگر نشانه‌های مؤمن و تقوا را توجه به بیت المال دانست و تصریح کرد: دست اندازی‌های به بیت المال ناشی از بی تقوایی است و اگر کسی و مدیرعامل بانکی پول مردم را بر می‌دارد و می‌ رود ناشی از بی تقوایی است و در اینجاست که قوه قضائیه باید با قدرت وارد شود و تحت تاثیر فشارها قرار نگیرد.

 

امام جمعه شیراز به سالروز صدور فتوای تاریخی تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی اشاره و اظهار کرد: این فتوای مرجع بزرگ زمان بساط استعمار پیر یعنی انگلیس را بر هم ریخت و حتی اهل حرم قلیان‌ها را شکستند.

 

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه فتوای تحریم تنباکو، فتوایی سیاسی برای ضربه زدن به منافع نامشروع متجاوز به سرزمین اسلامی بود، تصریح کرد: اثرات این فتوا قدرت روحانیت را نشان داد و بیان کرد که فتوای یک مرجع شیعه می‌تواند کار استعمارگر بزرگی چون بریتانیای آن روز را زیر سؤال برد.

 

وی افزود: این قدرت، همان قدرتی بود که امام خمینی (ره) توانست با تکیه بر آن طومار سلطنت را در هم بپیچد و این ملت بودند که به فتوای مرجعیت وارد صحنه شدند و انقلاب رقم زدند و ادامه انقلاب تا به امروز نیز ناشی از رهبری روحانیت و ولی فقیه است.

 

 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به حمله رژیم عراق به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت جمعی از هموطنان از جمله شهید شیخ فضل الله محلاتی، گفت: به مناسبت شهادت شیخ فضل الله محلاتی، این روز را روز روحانیت و دفاع مقدس گفته‌اند.

 

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه تعداد شهدای روحانیت نسبت به شهدای هر گروهی به نسبت جمعیت شان بیشتر است، اظهار کرد: نخستین روحانی شهید دفاع مقدس، شهید قنوتی بود که در زمان حضورش اجازه نداد خرمشهر سقوط کند، هر چند خیانت بنی صدر اثر  خود را به‌کار گرفت.

 

وی با بیان اینکه در مبارزات 100 سال اخیر، روحانیت در جبهه مدافع مردم بوده است، افزود: سندی را پیدا نمی‌کنید که در آن تأییدی از سوی روحانیت در زمینه استعمار صورت گرفته باشد.

 

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه هر زمان خطر جدی مردم را تهدید کرده است، روحانیت وارد شده است، تصریح کرد: سگ‌های درنده داعش به عراق و سوریه حمله کردند و این فتوای مرجعیت بود که آنها را عقب برد، وگرنه بغداد هم سقوط کرده بود.

 

 

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی به سالروز کودتای رضاخان نیز اشاره و اظهار کرد: استعمار پیر، آدم قلدری و بی سوادی را پیدا کرد او را رشد دادند تا در زمان احمدشاه، این شاه را خلع کردند و این آدم را به قدرت رساندند.

 

وی با اشاره به عملکرد ریاکارانه رضاخان پیش و پس از به قدرت رسیدن، گفت: نخستین کار رضا خان پس از به قدرت رسیدن، تعطیلی هیأت‌های مذهبی بود و پس از آن ترویج بی‌حجابی و مخالفت رسمی با دین اسلام بود و او سران عشایر را که در مقابل استعمار و استبداد ایستاده بودند را نیز محکوم کرد.

 

امام جمعه موقت شیراز به سالروز ولایت حضرت زینب (س) و سالروز پرستار و بهورز نیز اشاره و اظهار کرد: پس از وفات حضرت فاطمه (س) شخصی در دفاع از اسلام مثل حضرت زینب (س) پیدا نمی‌شود و ایشان بزرگترین نقش را در حفظ دستاوردهای عاشورا داشتند.

 

وی افزود: میلاد حضرت زینب (س) همزمان با روز پرستار و بهورز است که قشری زحمتکش و پرتلاش هستند و خواهران باید تلاش کنند تا اگر قرار بر تحصیل در دانشگاه است به این رشته بروند و وقت خود را صرف سایر رشته‌هایی که سبب تلف وقت آنها می‌شود، نکنند.

 

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: پرستاران نباید نسبت به مریضان بی‌تفاوت باشند چرا که آنها با جان مردم سروکار دارند و اگر پرستار وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، بیماران همراه نیاز ندارند./919/د101/ب4

ارسال نظرات