۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۴۸۱۸۷

ملاقات امیر عبداللهیان با وزیر پست و ارتباطات سومالی

خبرگزاری رسا ـ حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه شنبه 2 اسفندماه با گولد حسین قاسم، وزیر پست و ارتباطات جمهوری فدرال سومالی دیدار کرد.
ملاقات امير عبداللهيان با وزير پست و ارتباطات سومالي

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر عبداللهیان در این دیدار، اقدام تروریستی روز جمعه در هتلی در موگادیشو که منجر به کشته و زخمی شدن ده­ها نفر از جمله تعدادی از مقامات و مسؤولین سومالیایی گردید را به شدت محکوم کرد و از طرف دولت و ملت ایران به دولت و ملت سومالی تسلیت گفت.

 

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در ادامه این دیدار انتخاب نخست­وزیر سومالی و رأی اعتماد مجلس سومالی به کابینه جدید این کشور را تبریک گفت و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد روابط خود با دولت و ملت مسلمان سومالی را در همه زمینه­ها توسعه دهد و جهت ایجاد صلح، ثبات و امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط­گرایی همکاری نماید.

 

وی استراتژی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آفریقا را روشن و شفاف عنوان نمود و خاطرنشان کرد: هدف ما کمک به کشورهای آفریقایی برای پیمودن راه توسعه و خودکفایی در زمینه­های مختلف از جمله در زمینه علوم و فناوری می­باشد.

 

وزیر پست و ارتباطات سومالی که برای شرکت در اجلاس وزرای علوم جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرده است، ضمن تشکر از میهمان­نوازی طرف ایرانی، بر گسترش بیش از پیش مناسبات بین دو کشور به ویژه در زمینه مبارزه با ترورریسم و افراط­گرایی تأکید کرد و ابراز داشت: سومالی بعد از یک دوره طولانی جنگ و درگیری با کمک کشورهای دوست، اندک اندک در جهت برقراری صلح و امنیت گام بر می­دارد.

 

وی افزود: سومالی دروازه یک بازار 300 میلیون نفری است و جمهوری اسلامی ایران می­تواند از طریق این کشور به بازار بسیاری از کشورهای منطقه دسترسی پیدا کند./822/د102/ج

ارسال نظرات