۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۴۹۲۶۲

مراسم اختتامیه نهمین همایش سوگواره ها، نواها و اشعار آئینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نهمین همایش سوگواره ها، نواها و اشعار آئینی در مجموعه ایوان شمس برگزار شد.
مداحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علی اکبر مداحی مدیر هیات رزمندگان اسلام در نهمین همایش سوگواره ها، نواها و اشعار آئینی که شامگاه پنج شنبه هفتم اسفند ماه در مجموعه ایوان شمس برگزار شد، ضمن عرض تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) و تبریک به برگزیدگان این سوگواره گفت: در این دوره از سوگواره دو هزار و 500 اثر در بخش شعر و 600 اثر در بخش مداحی و مناجات، 100 اثر در بخش سبک شرکت کردند.


وی افزود: این آثار در سه مرحله داوری شدند و در نهایت 50  اثر به مرحله داوری نهایی رسید و برگزیدگان در نهایت اعلام شدند.


مدیر هیات رزمندگان اسلام با اشاره به داوران این سوگواره اعلام کرد: حاج عباس دلجو، و  حاج طاهری، در بخش مداحی و مناجات آثار را داوری کردند و در بخش شعرها حاج سعید حدادیان و مرتضی امیری اسفندقه از داوران این بخش بودند.


مداحی با اشاره به برنامه های سوگواره نواها و اشعار آئینی خاطرنشان کرد: قرار است که این سوگواره به صورت استانی در تمام استان های کشور برگزار شود و برادر حجت الاسلام علیرضا پناهیان این مسؤولیت را به عهده دارد.


وی با اشاره به آینده سوگواره و نواها و اشعار آئینی گفت: تداوم ارتباط با برگزیدگان این سوگواره از جمله برنامه های این سوگواره است و بیش از 100 نفر شاعران و مداحان داریم را برای برگزاری دوره آموزش در شهرهای تهران، مشهد و قم آموزش های لازم را خواهند دید و ارتباط و تعامل با این برگزیدگان و استفاده از فرصت ها برای این است تا آنها سطح معلومات خود را افزایش دهند.


دبیر همایش سوگواره ها و نواها و اشعار آئینی ضمن تبریک از نهادی های که با این سوگواره همکاری داشتند، گفت: شبکه قرآن و سیما، بسیج مداحان، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی شهرداری تهران، معاونت متروی شهری تهران جهت تبلیغ، مسول ستاد امر به معروف و نهی از منکر از جمله نهاد های بودند که با این سوگواره همکاری کردند و از آنها کمال تشکر را دارم.


گفتنی است، قرائت دعای فرج به صورت دسته جمعی، مداحی و دعا خوانی از جمله برنامه های این مراسم بود.


همچنین در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره در بخش دعا خوانی از یوسف زاهدی، حجت احسان بخش، امین جهادی، معین علی مددی، سید سعید حسینی بافقی، ابو الفضل مناجاتی، مهدی حسنی، علی عاقلی آرانی، نریمان محمد حسینی، سعید شعبانی، ابوالفضل علی بلندی، علیرضا آبیار کاشی، مجید پاینده، حسن محمدیان، عباد صالحی، سید محمد علی خورشیدی و در بخش شعر نیز از میثم داودی، فائزه زرافشان، محمد حسین ملیکان، علی اصغر شیری تقدیر و تجلیل به عمل آمد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات