۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۵۰۰۳۶
هنیه خبر داد؛

تماس‌هایی برای لغو حکم دادگاه مصری علیه حماس در جریان است

خبرگزاری رسا ـ معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن اعلام اینکه رأی دادگاه مصری علیه این جنبش خطایی تاریخی بود، افزود تماس‌هایی در این خصوص در حال جریان است.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه معاون ریاست جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد تماس‌های مستمر و متبادلی برای تصحیح خطای تاریخی دادگاه مصری در نامیدن حماس به عنوان یک گروه تروریستی در جریان است.

 

وی در مراسم تشییع «حماد علیان الحسنات» یکی از پایه‌گذاران جنبش حماس در نوار غزه افزود: حکم دادگاه مصری خروج از اصول ثابت مصری بود زیرا این اصول به مقاومت و فلسطین به عنوان یک مسأله مرکزی نگاه می‌کند و رأی دادگاه مصری شایسته فلسطین و تاریخش نیست.

 

هنیه تاکید کرد که حمای به مصر به عنوان یک همسایه و کشور برادر نگاه می‌کند که خون‌هایی به خاطر فلسطین داده است.

 

معاون ریاست جنش مقاومت اسلامی فلسطین خاطر نشان ساخت: این مسأله که حکمی از دادگاهی مصری صادر شود و بر اساس آن حماس گروهی تروریستی معرفی شود قابل تحمل نیست و ما همچنان در حال تماس‌هایی برای تصحیح این انحراف تاریخی هستیم.

 

دیروز دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین تماس تلفنی مهمی از قاهره با «اسماعیل هنیه» معاون ریاست جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» برقرار کرد تا درباره خروج از بحران فعلی در فلسطین مشورت کند.

 

دادگاه رسیدگی به امور فوری قاهره اول هفته جاری (9 اسفند) حماس را گروهی تروریستی نامید./980/ب102/د

ارسال نظرات