۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۵۵۹

بازداشت 16 جوان بحرینی از سوی آل‎خلیفه

خبرگزاری رسا ـ شبه نظامیان رژیم آل‌خلیفه طی عملیات‌هایی 16 جوان بحرینی را بازداشت کردند.
رژيم آل خليفه

 

به گزارش خبرگزاری  رسا، شبه نظامیان رژیم آل‌خلیفه با چهره پوشیده و سر تا پا مسلح از نیمه شب تا سپیده دم امروز عملیات یورش و تعقیب گسترده‌ای را انجام دادند که طی آن 16 جوان بحرینی را بازداشت کردند که اکثر آن‌ها از منطقه المالکیه بودند.

 

شاهدان عینی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی اللؤلؤه خاطرنشان کردند: نیروهای نظامی و امنیتی رژیم آل‌خلیفه شماری از جوانان بحرینی را از خانه‌ای با خودرو غیرنظامی به همراه خود بردند و ده‌ها زره پوش نظامی نیز یکی از محله‌های منطقه المالکیه را طی یورش شبانه به محاصره خود درآوردند.

 

شاهدان عینی خاطرنشان کردند: شمار جوانانی که بازداشت شده‌اند بیش از ده نفر است که در هنگام حضور در یکی از شوراهای منطقه دستگیر شدند.

 

نظامیان رژیم آل‌خلیفه همچنین دو جوان بحرینی را به دلایل سیاسی در منطقه وادیان در جزیره ستره تعقیب و بازداشت کردند.

 

دو جوان بحرینی نیز در دو منطقه ابوصبیع و الشاخوره و یک جوان بحرینی نیز در هنگام یورش نیروهای امنیتی به ساختمان مسکونی در منطقه السنابس بازداشت شدند و یک جوان دیگر هم در منطقه الدیه پس از آنکه تحت تعقیب ماموران آل‌خلیفه قرار داشت، دستگیر شد و یک جوان نیز پس از یورش نیروهای امنیتی به خانه‌اش بازداشت شد.

 

عملیات یورش نیروهای رژیم آل‌خلیفه منامه پایتخت و دو منطقه دمستان و سار را در برگرفت بدون آنکه مورد بازداشتی در آن‌ها ثبت و ضبط شود.

 

رژیم آل‌خلیفه در چهار سال گذشته و در پی اعتراضات مردمی در این کشور، صدها نفر از فعالان سیاسی بحرین را بدون محاکمه در بازداشت نگه داشته است.

 

خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل‌خلیفه که از سال 2011 برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و رژیم سعودی روبرو شد، با گذشت بیش از 4 سال از آغاز قیام مردمی و به رغم تشدید فشارهای رژیم آل‌خلیفه، همچنان ادامه یافته است./994/ب102/د
منبع: ایرنا

ارسال نظرات