۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۵۴۱۱۱

تقدیر امام جمعه مشهد از هم سویی دولت با رهبری مبنی بر لزوم لغو تحریم ها به محض توافق

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی ضمن تقدیر از هم سویی دولت با رهبری مبنی بر لزوم لغو تحریم ها به محض توافق، گفت: ما افتخار می کنیم که دولت و رییس جمهور ما این قدر ولایت مدار است و اگر زمانی هم در مسأله ای به دولت تذکری می دهیم از روی دشمنی و سیاست گرایی نیست بلکه در مقام اصل گرایی ولایت ما است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل هسته ای، گفت: در فرمایشات ایشان چند نکته بود که کاملا اشکالات را برطرف کرد وگرنه برخی می خواستند توپ را در زمین رهبری بیندازند که فردا هر اتفاقی افتاد بگویند با اذن و نظارت رهبری بوده است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دیروز اعلام کردند «من در جریان جزئیات مذاکرات نیستم، من خط قرمزها را معین کردم، مطالبات خودم را اعلام کردم اما در مذاکرات چه انجام می گیرد و چه حرف هایی زده می شود، به من ارتباطی ندارد».

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: نکته دومی که در فرمایشات ایشان بود، این بود که فرمودند من به این هیأت مذاکره کننده اعتماد دارم اما دغدغه هم دارم، دلواپس هم هستم؛ خاطرجمع نیستم منتها دغدغه من از طریق افرادی که به آنان اعتماد دارم نیست، دغدغه من این است که طرف مقابل شیطان بزرگ است، دو ساعت بعد از این که مذاکرات تمام شد، یک بیانیه ساخت و پرداخت شده از قبل توسط وزارت خارجه آمریکا را که تمامش دروغ و کذب بود، خواندند.

 

هیچ حرکت و قراردادی نباید جلوی توسعه فناوری را بگیرد

امام جمعه مشهد تصریح کرد: رهبری سه خواسته مهم را مطرح فرمودند که هم تیم مذاکره کننده و هم دولت بایستی دنباله رو این سه خواسته باشند؛ خواسته اول این که فن آوری هسته ای در کشور به عنوان یک ضرورت مطرح است و این یک جریان ضروری برای ما است که باید توسعه پیدا کند، استقلال فناوری ما، اقتصاد ما، معیشت و زندگی مردم ما به فناوری هسته ای مرتبط است.

 

هم سویی دولت با رهبری مبنی بر لزوم لغو تحریم ها به محض توافق

وی ادامه داد: هیچ حرکت و قراردادی نباید جلوی توسعه فناوری را بگیرد؛ حالا در این که ما بخواهیم عملیات را محدود کنیم یک موضوع است اما اصل فناوری باید توسعه پیدا کند، نکته دوم که به عنوان مطالبه رهبری مطرح است، این است که فرمودند باید همه تحریم ها همان روز اول توافق بر فرض این که صورت بگیرد، لغو شود و هیچ تحریمی نماند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رییس جمهور نیز در تأیید این سخن رهبری گفت ما توافق را وقتی امضا می کنیم که در همان لحظه توافق همه تحریم ها لغو شود و در مسأله یمن، موضع رییس جمهور عینأ موضع رهبر معظم انقلاب بود.

 

وی اضافه کرد: ما افتخار می کنیم که دولت ما و رییس جمهور منتخب این مردم آنقدر ولایتمدار و ولایتگرا است. اگر بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب رییس جمهور آن حرف را زده بود، می گفتیم تحت تأثیر مقام رهبری این حرف را زده اند اما این ثابت کرد که رییس جمهور در خط  و ربط سیاسی و مدیریت نظام در خط رهبری قرار دارد.

 

آیت الله علم الهدی گفت: ما آنجا که اقدامات دولت در جریان ولایت پیش رود، تقدیر و تشکر می کنیم و اگر زمانی هم در مسأله ای تذکری می دهیم در مقام دشمنی و سیاست گرایی و جناح گرایی نیست؛ این در مقام اصل گرایی ولایت ما است.

 

تجاوز به زائران ایرانی صددرصد سیاسی بود

وی در ادامه با اشاره به تجاوز عربستان به یمن، خاطرنشان کرد: حکومت سعودی یک طاغوت مهاجم نیست، یک درنده وحشی است؛ نه تنها در عرصه نظامی وحشی است، در عرصه سیاسی نیز وحشی است؛ جریانی که در فرودگاه جده در روز هشتم فروردین اتفاق افتاد و به دو نوجوان زائر ایرانی اهانت شد، برخورد شخصی یک مأمور ناهنجار با یک ایرانی نیست، بلکه صد در صد سیاسی است.

 

دولت مردان بدانند سعودی در عرصه سیاست نیز خوی توحش دارد

امام جمعه مشهد ادامه داد: دولت مردان و متولیان روابط بین الملل و سیاست خارجی ما باید با حکومت سعودی به عنوان یک سیاستمدار وحشی برخورد کنند و اگر بنا است ما رابطه سیاسی با سعودی داشته باشیم، باید بدانیم با یک وحشی رابطه سیاسی داریم و این واقعیت باید برای عزیزان ما هم در برنامه ریزی برای سفرهای عمره و هم ارتباطات سیاسی محفوظ باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به هفته شکرگزاری خدمتگزاری آستان مقدس امام رضا(ع)، گفت: این خادمی خدام امام رضا(ع)، سند افتخار نظام و انقلاب است، این مدیریت عظیم و عزیز آستان قدس توسط یک عالم فقیه افتخار نظام است که این مدیریت این‌طور داهیانه انجام گرفت؛ چه ازنظر توسعه اماکن مقدسه، چه از نظر توسعه امکانات اقتصادی و درآمد آستان قدس.

 

سعادت ما در تداوم راه شهدا و تبعیت از ولایت فقیه است

آیت الله علم الهدی همچنین با اشاره به سالروز شهادت سردار شهید صیاد شیرازی، اظهار کرد: 36 سال از این انقلاب گذشت، مانند درختی که آب پای آن بدهند تا سرسبز بماند، خون شهیدان پای این انقلاب و نظام ریخته شد و انقلاب سرفراز ماند. و امروز  مهم این است که چگونه راه شهدا را ادامه دهیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختی ما در تداوم راه شهدا در تبعیت از ولایت فقیه ورهبری حکیم، عظیم، بصیر، بینا، انقلاب ساز و قهرمان آفرین در رأس این نظام و انقلاب است.

 

فضیلت حضرت زهرا(س) نه به خاطر دخت پیامبر بودن بلکه به دلیل اتصال ایشان به وحی و نبوت است

امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز جمعه نیز با اشاره به سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: ایشان به خاطر دختر پیامبر(ص) بودن دارای فضیلت نبود بلکه از این حیث که فرزند نبوت و بهره مند از وحی بودند، دارای فضیلت هستند.

 

وی یادآور شد: حضرت فاطمه(س) یک شخصیت دوبعدی است، ایشان از یک‌سو دارای شخصیت استقلالی و از سوی دیگر دارای شخصیت نسبی هستند. صرف‌نظر از شخصیت استقلالی حضرت زهرا(س)، ایشان یک شخصیت آموزشی و یک شخصیت تولید نقطه عطف در تاریخ اسلام است./930/پ203/ب

ارسال نظرات