۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۵۷۳

بررسی تحولات یمن با حضور سعدالله زارعی در دانشگاه باقرالعلوم

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد امور غرب آسیا، اصطلاح جنگ نیابتی ایران و آمریکا در یمن را شیطنت جبهه استکبار خواند و گفت: مردم یمن به دنبال حقوق از دست رفته خودشان هستند و آمریکا با خوی استکباری‌اش در کشورها دخالت می‌کند در صورتی که سیاست ایران، عدم مداخله بلکه مشاوره و پشتیبانی تجربی و معنوی است.
سعد الله زارعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر امروز با حضور سعد الله زارعی، کارشناس مسائل خاورمیانه و در جمع دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع)  و دانش‌پژوهان مؤسسه عالی امام رضا(ع)‌ «نشست بررسی تحولات یمن و پیامدهای منطقه‌ای آن» در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

 

زارعی با اشاره به تحولات یمن اظهار داشت:‌ امروز بوی انقلاب اسلامی ایران از انقلاب مردم یمن استشمام می‌شود زیرا این ملت آزادیخواه و مظلوم نیز به دنبال حقوق از دست رفته‌ خود هستند.

 

وی با اشاره به شعارهای اصلی مردم یمن ابراز داشت:‌ آمریکایی‌ها بسیار تلاش کردند تا به ملت‌ها ثابت کنند که انقلاب اسلامی نسخه‌ای تکرار نشدنی است اما علیرغم میل آنها، اراده مردم یمن، تغیر وضعیت بغرنج موجود بوده است.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه به همدلی شیعه و سنی در یمن اشاره و خاطرنشان کرد: نسخه تکراری «اختلاف بینداز و حکومت کن» مستکبران در یمن بی‌نتیجه مانده است و مردم یمن به انصارالله و صداقت آنها اعتماد کرده‌اند.

 

وی با اشاره به تلاش‌های جبهه متفرق استکبار تصریح کرد:‌ عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا گرچه با بمباران و موشک‌ها جنایت آفرینی می‌کنند اما در جبهه زمینی و جلب اتحاد بین‌المللی علیه یمن ناموفق بوده‌اند.

 

کارشناس ارشد امور غرب آسیا به محبوبیت داخلی و خارجی انصارالله اشاره کرد و یادآور شد:‌ در حال حاضر نفوذ انصارالله از شهرهای شمالی به شهرهای جنوبی نیز کشیده شده است در حالی که عربستان با همه هزینه‌هایش، بازنده این جریانات در منطقه و در سطح بین‌المللی است.

 

وی جنگ نیابتی ایران و آمریکا در یمن را شیطنت جبهه استکبار خواند و تأکید کرد:‌ آمریکا با خوی استکباری‌اش در کشورها دخالت می‌کند در صورتی که سیاست ایران، عدم مداخله بلکه مشاوره و پشتیبانی تجربی و معنوی است.

 

زارعی به ثمرات جبهه کم‌هزینه و قوی مقاومت در منطقه اشاره کرد و افزود: همان گونه که جمهوری اسلامی پروژه غربی داعش را با مشاوره و مدیریت و بدون دخالت مستقیم ناکام کرد؛ در حال حاضر نیز در یمن نه تنها نیروی نظامی که نیروی غیرنظامی نیز ندارد اما از حقوق ملت مظلوم یمن و همه آزادیخواهان جهان پشتیبانی و حمایت می‌کند./908/پ203/ج

ارسال نظرات