۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۵۹۹۰۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

رژیم آل سعود با حمله به یمن سرسپردگی خود به آمریکا را آشکار کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عربستان بار دیگر سرسپردگی خود به آمریکا و صهیونیست ها را با حمله به یمن به دنیا نشان داد، افزود: رژیم آل سعود عامل اصلی همه آتش افروزی های امروز منطقه است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با محکوم کردن جنایات عربستان در یمن افزود: آل سعود با اطاعت پذیری از آمریکا و رژیم صهیونیستی به بیراهه رفته و زمینه سقوط خود را فراهم کرده است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که عربستان بار دیگر سرسپردگی خود به آمریکا و صهیونیست ها را با حمله به یمن به دنیا نشان داد، افزود: رژیم آل سعود عامل اصلی همه آتش افروزی های امروز منطقه است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آل سعود به حتم بازنده اصلی جنگ نابرابر علیه مردم بی دفاع یمن است، تصریح کرد: مردم این کشور با ایستادگی و مقاومت توانستند آل سعود را در رسیدن به اهداف شوم خود باز دارند.

 

وی با گرامیداشت روز بیماری‌های صعب العلاج و روز صلیب سرخ یادآور شد: این دو نهاد، مسؤولیت‌های مهمی دارند متأسفانه نیروهای سعودی، کمک رسانی هلال احمر ایران را مانع شده و خلبان ایرانی علیرغم عدم توجه به تهدید هواهپیماهای سعودی، بخاطر بمباران باند فرودگاه  نتوانست در فرودگاه صنعا فرود بیاید.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این حوادث یمن، به یقین جراحتی بر دل انسان های مؤمن است، تصریح کرد: سعودی ها به جای اینکه رژیم اسرائیل را بمباران کنند به کشور یمن حمله می‌کنند و شبانه‌روز بر سر ملت مظلوم و بی‌پناه، بمباران می کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که ما باید به ملت مظلوم یمن کمک کنیم، یادآور شد: کمک‌های ما هم می تواند مالی و هم معنوی باشد و به همین دلیل باید از هر زمینه ای برای کمک به مردم بی دفاع یمن استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام در روایتی فرمودند: اگر کسی صبح بیدار شود و به فکر مسلمانان نباشد، مسلمان نیست و به همین دلیل با استناد به این روایت بر همه ما مسلمانان فرض است که در کمک به مردم یمن بدون هراسی تلاش کرده و از یکدیگر پیشی بگیریم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حمایت از مردم مظلوم یمن، در هر زمینه ای از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کنیم و دغدغه این امر مهم را داشته باشیم و در برابر سلطه استکبار با هم متحد باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: اتحاد و همبستگی مسلمانان در موضوع یمن می تواند درس عبرتی برای سایر کشورها باشد تا در فکر حمله به منطقه و تسلط بر مناطق مختلف خاورمیانه نداشته باشد.

 

وی گفت: ما مسلمانان این رفتار زشت، ناپسند و غیر اسلامی را محکوم می‌کنیم  و اعلام می د اریم که آنچه در یمن رخ می دهد آسیب جبران ناپذیری برای وحدت جهان اسلام است که باید با افزایش اتحاد و انسجام در این رابطه، اسلام را به جهانیان صادر کنیم و مانع این آسیب به جهان اسلام شویم./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات