۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۶۰۲۳۹
استاد دانشگاه الزهرا:

امنیت جامعه در گرو پیروی از ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: اگر بر محور امامت و ولایت حرکت کنیم امنیت در جامعه به وجود می آید.
انسيه خزعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انسیه خزعلی استاد دانشگاه الزهرا در جلسه هم اندیشی بررسی سیاست های ارتقای فعالیت های قرآنی بانوان با نگاهی به چالش ها و راهکارها که بعد از ظهر امروز در ساختمان شهید محلاتی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: قرآن درس زندگی و راهنمای اعمال ما در دنیا است.

 

استاد دانشگاه الزهرا اظهار داشت: خدا به فرشتگان می گوید که این بشر دوره آموزشی خود را در دنیا با قرآن طی می کند و قرآن انسان بالقوه را بالفعل و به کمال می رساند.

 

وی با اشاره نقش فعالیت قرآنی در کشور گفت: بعد اصلی آموزش ها و کار پژوهش و کار هنری از قرآن الهام گرفته شده است و در انسان تغییر رفتار ایجاد می کند، این تغییر تنها با گفتار حاصل نمی شود باید این تغییر در درون باشد.

 

خزعلی با بیان اینکه هدف از قرآن خواندن نقش تربیتی قرآن و رضای خدا است، عنوان کرد: این کار تربیتی به عهده رسول اکرم(ص) بوده است و توسعه زنان به خانواده منتقل می شود.

 

این فعال قرآنی عنوان کرد: ما تنها یک مبلغ نیستیم و زن بودن یک ویژگی شاخص است.

 

وی کتاب قرآن درس زندگی بشر دانست و افزود: در مکتب اهل بیت(ع) می آموزیم که هدف قرآن ترویج محبت است.

 

خزعلی با انتقاد از تحریف قرآن از سوی تکفیری ها و آل سعود گفت: تا امامت در کنار ثقل اکبر نباشد امکان تغییر هدف و رفتار حاصل می شود که نمونه آن را در دنیا شاهد هستیم.

 

استاد دانشگاه الزهرا با بیان اینکه در خطبه نهج البلاغه و فدکیه این نکته را شاهد هستیم، در ادامه افزود: رهبرمعظم رهبری محور فعالیت های کشور را در بحث همدلی و هم زمانی عنوان کردند و اگر حول امامت و رهبری را حرکت کنیم امنیت به وجود می آید.

 

 وی با اشاره به خطبه نهج الابلاغه و به حقوق مردم بر حاکمیت و حاکمیت بر مردم گفت: آموزش، تعلیم، ادب و آگاهی و خدمت رسانی از وظایف حاکمیت بر مردم است.

 

خزعلی در ادامه وظایف مردم بر حاکمیت را برشمرد و عنوان کرد: همکاری، همراهی، دعوت و پذیرش حاکمیت، وظیفه مردم در مقابل حاکمیت است.

 

استاد دانشگاه الزهرا با بیان اینکه گاهی دچا افراط و تفریط در جامعه رو به رو هستیم گفت: گاهی انتقادها علیه حکومت شدید است و گاهی هم نسبت به عملکرد حکومت بی تفاوت هستیم.

 

وی با تاکید بر اصل همدلی و هم زبانی بین مردم و دولت گفت: مومن آینه مومن است و باید یکدیگر را بشناسیم و اشکالات را بدون بزرگ نمایی بگویم و سکوت هم اختیار نشود.

 

خزعلی با بیان اینکه بحث تقسیم کار در تعالیم اسلام مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: با هر سلیقه ای از دولت باید حمایت شود و حتی در انتخابات و در هر شرایطی به دولت مشروع و قانونی کمک شود و خط قرمزها را گوشزد کرد.

 

این فعال قرآنی دغدغه و دلواپسی را جرم نداست و گفت: نباید زحمات دولت هم نادیده گرفته شود.

 

وی بزرگترین فرصت ها را تربیت نیروی کار آمد دانست و خاطر نشان کرد: در بحث اقتصادی نگاه به رویکرد اقتصاد مقاومتی همان جهاد است و پیشرفت از درون باید باشد و نگاه به خارج غلط عقیم و بی پایه است و باید کاربردی کار شود.

 

خزعلی با اشاره به حمله آل سعود به کشور یمن گفت: باید به مظلومان جهان توجه شود و در تعالیم دینی ما هم ذکر شده است اگر انسان مومنی داد زد و درخواست کمک کرد به یاری او بشتابیم.

 

این فعال قرآنی با ذکر 10 محور از پیشنهادات سیاست های شورای عالی فرهنگی گفت: رفاه، تامین آینده شغلی و داشتن کار با محوریت خانواده از محورهای اصلی این  پیشنهادات است./818/پ202/ب4

ارسال نظرات