۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۶۱۳۶۵

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه قرآن و عترت با هدف ارتقای جایگاه فرهنگ قرآنی در ایلام، برپایی 10 محفل انس با قرآن کریم در ایلام و جمع آوری وصیت نامه و زندگینامه شهدا در سقز از عناوین اخبار کوتاه کرمانشاه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه،‌ نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با ماه مبارک رمضان و با هدف ارتقای جایگاه فرهنگ و ایجاد فضای انس با قرآن کریم، در ایلام برگزار می شود.


لازم به ذکر است نمایشگاه قرآن و عترت به مناسبت نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، به منظور تقویت زمینه های رشد و ارتقای جایگاه فرهنگ قرآن و پاسخگویی به نیازهای دینی و معنوی جامعه و انس بیشتر جوانان با قرآن برپا خواهد شد.


گفتنی است، افزون بر تخفیفات مناسب در این نمایشگاه برای خرید عموم مردم، نرم افزارهای متنوع، کتب آموزشی، نهج البلاغه، علوم قرآنی و ... عرضه خواهد شد.


برپایی محافل انس با قرآن کریم در ایلام


حجت الاسلام علی چراغی پور، معاون قرآن و عترت اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، پیش از ظهر امروز، در نشست برنامه ریزی ماه مبارک رمضان، عنوان داشت: در راستای تبدیل کردن فضای استان به فضای نورانی و معنوی قرآن کریم محافل انس با قرآن، برگزار خواهد شد.

 


حجت الاسلام چراغی پور با توجه به فواید و برکات انس با قرآن، بیان داشت: حضور قرآن و انس با آن در جامعه، انسان را از ظلمات به سوی خداوند هدایت خواهد کرد و با اتکا به این کتاب آسمانی مشکلات انسان ها کمتر و استحکام درونی در آن ها ایجاد می کند.

 


وی افزود: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، با کمک مساجد و مراکز فرهنگی و موسسات و مراکز آموزشی و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، 10 محفل انسان با قرآن در این استان، برپا می‌شود.

 


حجت الاسلام چراغی پور در پایان تصریح کرد: برپایی شب های شعر با محوریت معارف دینی و قرآنی، نمایش های خیابانی با موضوع قرآن کریم، تجلیل از فعالان قرآنی و فرهنگی و ... از دیگر برنامه های محافل انس با قرآن است.

 


جمع آوری وصایای شهدا در شهرستان سقز


سرهنگ حق رضا نادر پناه، جانشین فرمانده سپاه شهرستان سقز با اشاره به اینکه این شهرستان، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کرده است، عنوان داشت: در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یادآوری اهداف و آرمان شهدا به مردم و آشنایی بیشتر نسل جدید با زندگی آن ها، اقدام به جمع آوری وصیت نامه و زندگینامه شهدای این شهرستان کردیم.


وی خاطرنشان کرد: شهدا در وصیت نامه های خود به دفاع از اسلام و ولایت بسیار تأکید کرده اند از این رو با جمع آوری وصایا و زندگینامه آن ها و همچنین برپایی یادواره های شهدا می توانیم فرهنگ شهادت را در جامعه ترویج دهیم و وصیت این دلاور مردان، را عملی کنیم.


جانشین فرمانده سپاه شهرستان سقز، در پایان بیان داشت: لازم است که جامعه از ایثار و فداکاری شهدا در دوران دفاع مقدس آگاه باشند و از رشادت های آن ها الگو گرفته و با راهکارهای مناسب در مقابل دسیسه های دشمن ایستادگی کنند./967/پ203/ب4

ارسال نظرات