۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۶۴۰۳۸
امام جمعه شهرری:

مسؤولان در مذاکرات با الفاظ بازی نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با بیان این‌که مسؤولان در سخن گفتن مراقب باشند با الفاظ بازی نکنند و بازرسی و بررسی با هم فرق ندارد، گفت: ما نباید مراکز نظامی خود را به دشمن نشان داده یا اجازه دهیم دانشمدان ما را بازجویی کنند.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، و با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: اگر کسی تقوا پیشه کرده و امور خود را اصلاح کند از ما خاندان اهل بیت(ع) است.

 

وی افزود: نماز و روزه تنها شرط عضو خاندان پیامبر(ص) شدن نیست به میزانی که فرد آلوده گناه شود از اهل بیت(ع) دور می‌شود، شرط وارستگی پرهیز از گناهان است، حضرت ولی عصر(عج) خطاب به شیخ مفید می‌فرمایند: آنچه که ظهور و فرج ما را به تاخیر می‌اندازد گناهان شیعیان ما است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به دعای مکارم الاخلاق عنوان کرد: همواره انسان در زندگی با نگرانی‌هایی روبرو است گاهی نگرانی ها نسبت به گذشته از دست رفته و گاهی مربوط به آینده‌ای است که انتظار آن را می‌کشیم.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی، در ادامه گفت: گاهی نگرانی‌ها معیشتی، اخلاقی، سیاسی و امثال این موارد است بدون تردید نگرانی مومنان با غیرمومنان تفاوت دارد نگرانی مومن بر گذشته به دلیل از دست دادن فرصت‌ها در راستای ذخیره آخرتی است.

 

وی اظهار داشت: یکی از دعاهای مهم امام سجاد(ع) این است که در کارهای بزرگ همت بلند، در شهادت عدالت، در نماز و بندگی نشاط داشته باشند.

 

امام جمعه شهرری، با اشاره به چند سوال روز قیامت، بیان داشت: در قیامت از چگونگی سپری کردن دوران عمر و به ویژه جوانی، چگونگی کسب و مصرف اموال از طریق حلال یا حرام و میزان محبت نسبت به خاندان پیامبر(ص) سوال می‌شود راحت‌ترین مردم کسی است که بتواند کوتاه‌ترین جواب را دهد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی، با اشاره به دهه مهدویت و تبریک ولادت حضرت ولی عصر(عج) ابراز کرد: باید جشن‌های نیمه شعبان به شدت مردمی بوده و اجازه ندهیم کم‌رنگ شود و به گونه‌ای باشکوه باشد تا عید نوروز نسبت به آن کم‌رنگ‌تر جلوه داده شود.

 

شیعه سه رمز غدیر، عاشورا و مهدویت دارد

وی افزود: شیعه سه رمز غدیر، عاشورا و مهدویت دارد ما نسبت به غدیر و عاشورا وظیفه خود را انجام می‌دهیم اما باید نسبت به مهدویت نیز جدی‌تری جشن‌های فاخر و باشکوه انجام شود.

 

امام جمعه شهرری، با اشاره به همزمانی روز نمیه شعبان با سالروز سربازان گمنام امام زمان عنوان کرد: سربازان گمنام در رفع توطئه‌های وارده از خارج کشور در سال‌های اخیر نقش کلیدی داشتند همچنین در برابر جریان‌ فرقه‌های انحرافی که گاهی به نام امام زمان(عج) دست به فساد زده نیز فعالیت‌های خوبی داشتند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر به جوانان کشور، اظهار داشت: به اعتبار سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر توصیه می‌کنم جوانان قدر ارزش خود را بدانند و پدران و مادران توجه جدی به جوانان خود داشته باشند.

 

وزارت ارشاد باید به دنبال تربیت نسل صالح و قرآنی باشد

وی افزود: وزارت ورزش، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات توجه داشته باشند که در آستانه تعطیلات چه برنامه‌ای برای جوانان خود تدارک دیدند همه ما باید فرصت ماه رمضان را بهترین فرصت برای تربیت نسل جوانان صالح، ولایی و قرآنی داشته باشیم.

 

امام جمعه شهرری، با اشاره به 14 و 15 خرداد، بیان داشت: در سال جاری به دلیل همزمان شدن مجالس ارتحال حضرت امام با نیمه شعبان مجالس ارتحال تحت عنوان بزرگداشت برگزار خواهد شد، امام راحل حق حیات به گردن همه ما دارد امام به ما استقلال، آزادی و فرهنگ اسلامی را داد ایشان به ما درس استکبارستیزی آموختند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی، افزود: امام با بغض نسبت به آمریکا از دنیا رفت این نفرت را هم به ما آموخت تا آمریکا در نظر ما هم منفور باشد، امروز خلف صالح امام مقام معظم رهبری نیز نسبت به آمریکا همان خشم و بدبینی را دارد زیرا آمریکا دست از دشمنی با ما برنداشته و به عنوان شیطان بزرگ زنده و در حال توطئه است نباید فریب خورد و از خدعه‌های او غافل شد.

 

مسؤولان در مذاکرات با الفاظ بازی نکنند

وی در ادامه گفت: ما نباید مراکز نظامی خود را به آنها نشان داده یا اجازه دهیم دانشمدان ما را بازجویی کنند مسؤولان در سخن گفتن مراقب باشند با الفاظ بازی نکنند بازرسی و بررسی با هم فرق ندارد، امروز ما باید پیرو رهبر انقلاب بوده و در مسیر او حرکت کنیم تا سایه حضرت ولی‌عصر و نائب او بر سر این کشور است دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند ما نیز راه را برای آنها باز نکنیم.

 

امام جمعه شهرری، با اشاره به حوادث یمن، ابراز کرد: اگر ما هر هفته درباره یمن صحبت می‌کنیم حداقل وظیفه ما است، مردم یمن ملت مظلومی هستند که هر شب بر سر آنها بمب ریخته می‌شود با این وضعیت مردم در گرسنگی و تشنگی و نبود دارو شهید می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی، با اشاره به این‌که امروز آل سعود آل یهود از نوع صهیونیست است، عنوان کرد: مردم یمن با 4 هزار شهید 8 هزار مجروح 100 هزار آواره هزینه ولایت و عشق به اهل‌بیت(ع) را متحمل می‌شوند اما حسرت آخ گفتن را به دل دشمن می‌گذارند.

 

 وی در پایان با اشاره به عملیات انتحاری هفته گذشته در نماز جمعه قطیف خاطرنشان کرد: جلادان آل سعود این عملیات انتحاری را در بغضی که نسبت به امیرمومنان(ع) داشتند انجام دادند، اما باور ما این است که مقاومت نتیجه خواهد داد و آل سعود ذلیل خواهد شد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات