۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۶۴۶۱۰
یکی از علمای عربستان:

بیشترین صادرات نفت عربستان از شهر دمام است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان در مراسم بزرگداشت شهدای قطیف و دمام گفت: آل‎سعود و وهابیان متوجه شدند که تشیع یک قدرت است و باید جلوی مدرسه اهل بیت(ع) را بگیرند.
عاليم شيعي قطيف عربستان
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام احمد الحرز از روحانیان شیعه عربستان در مراسم بزرگداشت شهدای قطیف و دمام که شامگاه یکشنبه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بوشهر برگزار شد، گفت: سال‎هاست که آل سعود و وهابیان قرار مشترکی را گذاشته اند که هر کسی با تفکر آنان مخالف است را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه معلمان مدارس در کشور عربستان علیه شیعیان تبلیغ می کنند، افزود: شیعیان عربستان با وجود این تخریب ها توانسته اند عقیده و اعتقاد خود را به اهل بیت(ع) به ویژه به امام حسین(ع) حفظ کنند.
 
حجت الاسلام الحرز ادامه داد: تلاش آل سعود و وهابیان برای جدا کردن عشق حسین(ع) از دل شیعیان بیهوده است. شیعیان هیچ جایگاهی و پستی در عربستان ندارند و تنها حامیان ظلم توانستند به جایگاه های پایین دست یابند.
 
اذعان آل سعود به قدرت شیعیان
 
وی افزود: آل سعود و وهابیان متوجه شدند که تشیع یک قدرت است و باید جلوی مدرسه اهل بیت(ع) را بگیرند.
 
حجت الاسلام الحرز به شخصیت امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: امام راحل(ره) توانست فکر اهل بیت(ع) را در زندگی ما پیاده کند و این عمل بارزترین کار ایشان بود و همواره مردم را به دوری از ظلم و ستم رهنمود می کرد.
 
این عالم شیعی عربستانی به ایستادگی شیخ نمر النمر در برابر آل سعود اشاره کرد و گفت: این عالم شیعی توانست جلوی آنها بایستد و سخنان خود را به صراحت بیان کرد اما آنان تحمل نکردند و وی را دستگیر کردند.
 
وی درباره هجمه های تبلیغاتی ضد شیعی در شبکه های تلویزیونی وهابیت نیز تصریح کرد: وهابیت سال های متمادی است که از طریق شبکه های تلویزیون علیه شعیه تبلیغ می کند و بر علیه ما سخن می گوید.
 
بیشترین صادرات نفت عربستان از شهر دمام است
 
حجت الاسلام الحرز، شهر دمام عربستان را یکی از مهمترین شهرهای این کشور عنوان کرد و افزود: بیشترین صادرات نفت عربستان از این شهر شیعه نشین است.
 
وی تأکید کرد: تنها جرم این شهدا نماز خواندن در مسجد بود، آل سعود و وهابیان می خواهند ما را بترسانند اما ما هرگز نمی ترسیم؛ مردم شهر قطیف همانند مردم بحرین مظلوم هستند.
 
انقلاب ایران توانست قدرت اسلام را اثبات کند
 
این عالم شیعی قطیف عربستان در ادامه سخنان خود اشاره ای به انقلاب شکوهمند اسلامی ایران داشت و خاطرنشان کرد: همه جهان علیه این انقلاب ایستاد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و اینک پس از 34 سال، روز به روز شاهد پیشرفت و ترقی این انقلاب هستیم؛ انقلاب ایران توانست قدرت اسلام را اثبات کند.
 
وی در پایان گفت: مردم شیعی شهر قطیف مظلوم هستند اما ما هستیم و تا آخر ایستاده ایم./833/ب202/د
ارسال نظرات