۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۶۶۱۰۴
کارشناس مسائل تربیتی:

تقوای الهی عامل اتحاد مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل تربیتی گفت: جامعه ای که بر پایه تقوا استوار باشد به وحدت و اتحاد دست می یابد و از آثار و برکات آن برخوردار می شود.
تقوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی حمیدی، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در صحن جامع حرم مطهر رضوی با تأکید بر این که تقوای الهی تنها راه رستگاری و راه نجات در دنیا و آخرت است، تصریح کرد: خداوند در قرآن متقین را بشارت به اجر کبیر، مغفرت، رحمت و رضوان و عاقبت بخیری در بهشت داده است.

 

وی گفت: یکی از دستورات خداوند متعال که در قرآن کریم به بندگان توصیه شده است، تقوای الهی است که در قالب‌های امر به تقوا، بیان و ذکر آثار و برکات تقوا در زندگی دنیوی و حیات اخروی و تعریف و تمجید از جایگاه والا و عاقبت اهل تقوا در بهشت به آن سفارش شده است.

 

کارشناس مسائل تربیتی اظهار کرد: تقوای دینی و الهی یعنی این که انسان خود را از نظر دین و اصولی که دین در زندگی معین کرده، حفظ و صیانت کند و مرتکب آن ها نشود.

 

حجت الاسلام حمیدی افزود: قرآن در آیات گوناگون فوائد و آثار تقوا را گوشزد می کند و بشارت می‌دهد، رهایی و نجات یافتن از سختی ها و مشکلات و گرفتاری ها در دنیا، آسان شدن کارها، بصیرت و روشن بینی، تشخیص و تمیز حق از باطل، رسیدن روزی از جائی که انسان گمان ندارد، اصلاح اعمال و کفاره آموزش گناهان، اجری با عظمت در آخرت و دفع مکر و حیله دشمنان برای کسی است که تقوی الهی پیشه کند.

 

وی ادامه داد: عمل به دین یعنی تقوای الهی داشتن که خود زمینه‌ای برای اتحاد و وحدت در هدف و روش است و دوری از تقوا یعنی فروگذاری بخشی از دین و عمل به بخشی از آن که در نتیجه آن هر یک تنها به آن بخشی که عمل می کنند، باور داشته و دیگران را منکر می شوند و این گونه است که جامعه دچار تشتت و اختلاف می شود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی تاکید کرد: کسانی که به بخشی از دین ایمان آورند و بدان عمل کنند، در حقیقت از دین واقعی دور شده اند و این مسأله موجب می شود تا در برخی از مسایل زندگی خویش به اموری بیرون از دین تمسک جویند و گرفتار اندیشه و عمل و روش التقاطی شوند.

 

حجت الاسلام حمیدی به دستاوردهای جامعه با تقوا اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه ای که تقوا در آن به رشد و بالندگی رسیده است از طاغوت و بندگی حکومت های فاسد و باطل رهایی می‌یابد و هرگز دچار آن نمی‌شود؛ ظلم و بی عدالتی در آن به صورت پدیده اجتماعی وجود ندارد و مردمانش از عجب و خودپسندی رهایی یافته و از گناه عیب‌جویی دیگران مبرا و پاک شده‌اند.

 

وی با اشاره به مراتب تقوا اضافه کرد: تقوا دارای مراتبی است که ارتباط تنگاتنگی با مراتب ایمانی دارد. هر چه ایمان شخص استوارتر باشد، تقوا در او نمودارتر می‌شود./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات