۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۶۷۰۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حمایت روحانیت از سیاست های دولت منوط به حرکت در خطوط اصلی دین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مادامی که دولت یازدهم در خطوط اصلی دین حرکت کند، جامعه روحانیت از سیاست های این دولت حمایت خواهد کرد.
حجت الاسلام يعقوبي - همايش طلايه داران تبليغ در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، بر استفاده کامل از ظرفیت ماه معنوی مبارک رمضان تأکید کرد.

 

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان بهترین فرصت برای تبلیغ فرایض دینی یاد کرد و گفت: روحانیان اعزامی به مساجد شهری و روستایی استان می بایست با توجه به این موضوع تمام تلاش خود را برای ارتقای جنبه های معنوی مردم در این ماه به کار گیرند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که ماه رمضان ماه ویژه خداوند است، افزود: در این ماه درهای رحمت و مغفرت الهی بیش از سایر ایام سال گشوده می شود به همین دلیل نیز می بایست زمینه های استفاده بیشتر مردم از فرصت ذی قیمت این ماه فراهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اگر کسی برکت و عظمت ماه مبارک رمضان را درک کرده و از آن استفاده کند برای یک سال آینده زندگی بابرکتی خواهد داشت.

 

به گفته وی در این زمینه ماه شعبان ماه انقطاع از غیرخدا محسوب می شود و رمضان نیز ماه اتصال به بارگاه باری تعالی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که ماه رمضان موعد غنی سازی شخصیت معنوی انسان است، تصریح کرد: باید در این ماه در کنار سفره مغفرت و رحمت الهی نشسته و برای یک سال آینده خود توشه راه برداریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که روحانیان مبلغ می بایست در ماه مبارک رمضان برای ترویج فرهنگ دینی تلاشی مضاعف داشته باشند، افزود: باید با برنامه ریزی منجسم و استفاده از تمامی ظرفیت ها و توان موجود برای تبلیغ آموزه های دینی در بین مردم در این ماه تلاش کرد.

 

وی با اشاره به این که در این راستا می بایست آشنا کردن نسل های جدید و جوانان و نوجوانان با مسائل معنوی و دینی به صورت ویژه در دستور کار باشد، خاطرنشان کرد: باید احکام و دستورات اسلامی با زبانی نوین و جذاب به جوانان و نوجوانان منتقل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حرکت در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت و رهبری ضامن تداوم حیات و افزایش روزافزون قدرت نظام اسلامی است، اضافه کرد: روحانیان مبلغ در ماه مبارک رمضان می بایست موضوع تبیین ولایت و ولایت مداری برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را به صورت خاص در دستور کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر همدلی و همزبانی بین مردم و دولت و سایر بخش های کشور، به نقش روحانیت در این زمینه اشاره کرد و افزود: جامعه روحانیت یکی از ارکان اصلی تحقق این شعار است.

 

به گفته وی در این راستا مادامی که دولت یازدهم در خطوط اصلی دین حرکت کند، جامعه روحانیت از سیاست های این دولت حمایت خواهد کرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات