۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۶۷۸۲۹
آیت‌الله علما در گردهمایی طلایه داران تبلیغ:

طلاب از تبلیغ چهره به چهره با جوانان غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما گفت: طلاب، روحانیان و مبلغان افزون بر سخنرانی باید در جمع دانش آموزان حضور پیدا کنند چرا که این حضور در بین آن ها اثراتش از سخنرانی و منبر بیشتر و تأثیر گذارتر خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين علما نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد عنوان داشت: روحانیان و مبلغان باید برنامه های خدا را پیاده کنند.


آیت الله علما با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: علما، فضلا، روحانیان و مبلغان وکلای خدا هستند و باید اهداف و خواسته های الهی را دقیقا اجرا کنند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: مبلغان همچون طبیب باید به دنبال احتیاجات و نیازهای دیگران باشند و همان طور که پیامبر اکرم(ص) در مرتفع کردن مشکلات و درد مردم تلاش می کرد علما نیز با الگو قرار دادن سیره پیامبر، وظیفه خود را به درستی انجام دهند. 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و فرارسیدن اوقات فراغت دانش آموزان، اظهار داشت: طلاب، روحانیان و مبلغان افزون بر سخنرانی باید در جمع دانش آموزان حضور پیدا کنند چرا که این حضور در بین آن ها اثراتش از سخنرانی و منبر بیشتر و تأثیر گذارتر خواهد بود.


امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه وظیفه روحانیت خدمتگزاری به مردم است بیان داشت: نگاه و طرز فکر مردم نسبت به جامعه روحانیت، خاص و برجسته است، از این رو با توجه به اینکه روحانیان لباس پیامبر را بر تن دارند باید از هیچ تلاشی در راستای خدمتگزاری به مردم دریغ نکنند.


آیت الله علما خطاب به روحانیان و مبلغان گفت: کرمانشاه منطقه ای است که در آن مذاهب مختلف همچون شیعه، اهل سنت و... وجود دارد از این رو تنها به ذکر مسائل کلی اکتفا نکنند و تا آن جایی که می توانند سبب استحکام وحدت و انسجام در بین مذاهب شوند.


وی ابراز کرد: با اخلاق و روش اسلامی با مردم به ویژه قشر جوان برخورد داشته باشیم چرا که قطعا این رفتار اسلامی سبب جذب و انس جوانان به مسائل دینی و مذهبی خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با اشاره به فضای معنوی و پرفیض ماه مبارک رمضان، عنوان داشت: افزون بر وظیفه خطیری که بر عهده داریم مراقب باشیم که خود نیز از برکات و فضائل این ماه غافل نشویم و بتوانیم نهایت استفاده را برده و مورد توفیقات و عنایات خداوند قرار گیریم.


امام جمعه کرمانشاه به اهمیت ادای فریضه زکات تأکید کرد و گفت: سعی کنید که مردم را به ادای زکات تشویق و ترغیب کنید و در این مسأله حتما اهتمام کافی را داشته باشید چرا که پرداخت زکات سبب فقر زدایی در جامعه می شود.


وی در پایان گفت: عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در هدایت جامعه بسیار حیاتی است و امید است که از حمایت و راهنمایی رهبر معظم انقلاب و توجهات حضرت ولی عصر(عج) برخوردار باشیم./857/پ202/ب4

ارسال نظرات