۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۶۷۸۵۳
آیت الله فقیهی:

استفاده ابزاری و گزینشی از سخنان امام مقدمه تحریف است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش برخی برای تئوری سازی نفی استقلال ملی گفت: مسلما استقلال ملی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است باید حفظ شود، بهترین راه حفظ کردن استقلال ملی اقتصاد مقاومتی است.
آيت الله محسن فقيهي آيت الله محسن فقيهي

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب در زمینه تحریف شخصیت حضرت امام گفت: یکی از خطراتی که نسبت به اسلام وجود دارد این است که این دین الهی از یک زاویه دیده شود.


وی افزود: شخصیت های اسلامی نیز همانند احکام اسلامی به همین صورت است که باید به تمام ابعاد آنها توجه داشت، اگر افراد در رابطه با اسلام، احکام اسلام و شخصیت های اسلامی یک جمله را بگیرند و جملات دیگر را رها کنند کار نادرستی انجام داده اند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای تفسیر قرآن باید از خود قرآن استفاده کرد؛ اظهار داشت: اگر بخواهیم آیه ای از قرآن را تفسیر کنیم باید تمام قرآن را بررسی کرده تا از مجموعه آیات، آیه مورد نظر تفسیر شود، اگر فقط کلمه ای از قرآن به عنوان مثال(ید الله) گرفته شود نتیجه این می شود که خداوند متعال دست دارد در حالی که این مسأله خلاف واقع است.


وی ادامه داد: نسبت به شخصیت های اسلامی نیز همین گونه است، گاهی برخی جمله ای را از حضرت امام می گیرند اما به باقی جملات و فرمایشات ایشان توجهی نمی کنند، این مسأله مهم ترین ضربه ای است که می توان به یک شخصیت علمی، معنوی و اسلامی زد که این کار به هیچ عنوان صحیح نیست.


آیت الله فقیهی با اشاره به وظیفه نخبگان، علما و دلسوزان انقلاب نسبت به تحریف شخصیت حضرت امام ابراز داشت: هرکسی می خواهد شخصیت واقعی حضرت امام را بررسی کند باید مجموعه اعمال و فرمایشات امام را در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار دهد.


وی با بیان این که افراد نباید در بین فرمایشات حضرت امام استناد به یک جمله کنند، عنوان کرد: ممکن است در یک زمان و مکانی مناسب بود که حضرت امام جمله ای را به عنوان مثال به شورای نگهبان بگویند، برخی که مخالف شورای نگهبان هستند همین جمله را مورد استفاده قرار می دهند و البته به دیگر فرمایشات شان درباره شورای نگهبان توجه نمی کنند؛ چنین کارهایی نادرست بوده و باید به مجموع فرمایشات امام توجه شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش برخی برای تئوری سازی نفی استقلال ملی خاطرنشان کرد: مسلما استقلال ملی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است باید حفظ شود، بهترین راه حفظ کردن استقلال ملی اقتصاد مقاومتی است.


وی اضافه کرد: زمانی که اقتصاد کشور به حدی برسد که نیاز به دیگران نداشته باشیم می توانیم استقلال خود را حفظ کنیم، اما اگر نیازمند به کشورهای خارجی باشیم نمی توانیم به صورت دست بالا عمل کنیم؛ مسؤولان برای حفظ منافع و استقلال ملی باید به اقتصاد مقاومتی توجه داشته و بر ظرفیت های داخل تکیه کنند.


آیت الله فقیهی با بیان در عرصه خارجی نیز باید تنش زدایی شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در صدد جنگ نیست اما توجه مسؤولان باید باید به ظرفیت ها و توانمندی های درون باشد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات