۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۶۷۹۷۲

فروشگاه بزرگ کتاب انتشارات سوره مهر افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ فروشگاه بزرگ کتاب انتشارات سوره مهر با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی، جمعی از شاعران و نویسندگان افتتاح شد.
 فروشگاه بزرگ کتاب انتشارات سوره مهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری، آیین افتتاح فروشگاه بزرگ کتاب انتشارات سوره مهر در میدان انقلاب با حضور حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، محمد حمزه زاده مدیر انتشارات سوره مهر و نویسندگانی همچون مرتضی سرهنگی، هدایت الله بهبودی، فاضل نظری، ناصر فیض در محل فروشگاه برگزار شد.

 

محسن مومنی شریف در آیین افتتاح فروشگاه بزرگ کتاب سوره مهر با اشاره به اهمیت فروشگاه تازه تاسیس شده، گفت: این نقص بزرگی بود برای سوره مهر و حوزه هنری که در بزرگ ترین و مهم ترین محل فرهنگی کشور فروشگاه درخوری نداشته باشد. هر چند که در غیاب سوره مهر کتاب‌فروشی‌های این راسته همواره محصولات سوه مهر را عرضه می کردند و به نحوی وظیفه نمایندگی را بر عهده داشتند.

 

مؤمنی شریف همچنین از همه نویسندگان و هنرمندان انقلاب اسلامی دعوت کرد تا در این فروشگاه فعالیت کنند و پاتوق های فرهنگی و هنری داشته باشند.

 

وی در ادامه گفت: سوره مهر افتخار می کند که ناشر عزت ها و افتخار ها و پایداری ها و ایستادگی های ملت ایران است. این انتشارات در واقع راوی صادق عزت‌مردان ایران بعد از انقلاب اسلامی است.

 

مومنی شریف: 2هزار کتاب‌فروشی در سطح کشور رقم پایینی است

 

مومنی با اشاره به تعداد کتاب‌فروشی‌های کل کشور گفت: هم اکنون 2هزارکتاب فروشی در سطح کشور وجود دارد که این رقم بسیار پایینی است. چرا که کشور ما 1100 شهر دارد و آن 2هزار کتاب‌فروشی هم معمولا در مراکز استان ها است. یکی از دلایل تیراژ پایین کتاب هم همین تعداد کم مراکز عرضه کتاب است.

 

سوره مهر در 16 مرکز استان فروشگاه عرضه محصولات دارد

 

به گفته مومنی شریف هم اکنون سوره مهر در 16 مرکز استان فروشگاه عرضه محصولات دارد وی در این باره ابراز امیدواری کرد: با مساعدت های آقای دکتر خاموشی امیدوارم تا پایان سال آینده در همه مراکز استان ها فروشگاه خود را تاسیس کنیم.

 

محمد حمزه زاده نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت افتتاح فروشگاه کتاب سوره در میدان انقلاب گفت: خیلی خوشحالیم که در بزرگ ترین پایانه کتاب کشور چنین کتاب فروشی را تاسیس می کنیم و این می تواند یک گام بزرگ در راستای عرضه و ترویج فرهنگ جبهه انقلاب اسلامی باشد.

 

حمزه زاده: وارد رقابت با کتابفروشی های انقلاب نخواهیم شد

 

وی ادامه داد: سوره مهر عهده دار ترویج فکر و هنر انقلاب اسلامی است و از این رو این فروشگاه سعی خواهد کرد با انتشارات هایی که با سوره مهر هم راستا هستند همکاری کند. این در حالی است که ما وارد رقابت هایی که در راسته انقلاب بین کتاب فروشی ها هست نخواهیم شد و محصولاتی که عرضه می کنیم همگی در راستای اندیشه و هنر انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

 فروشگاه بزرگ کتاب سوره مهر در میدان انقلاب جنب سینما بهمن قرار دارد./998/د102/ق

ارسال نظرات