۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۶۸۹۵۲
دبیر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد؛

آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوم تیرماه به مدت 20 روز

خبرگزاری رسا ـ دبیر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با ارائه گزارشی از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: این نمایشگاه از سوم تیرماه آغاز می‌شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قران کریم با حضور برزین ضرغامی، دبیر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ظهر دو‌شنبه یک تیر‌ماه، در محل اداره کل ارشاد استان تهران برگزار شد.

 

ضرغامی با اعلام موضوع که نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال روز چهار‌شنبه سوم تیر‌ماه آغاز به‌کار می‌کند، گفت: نمایشگاه امسال در بازه زمانی 20 روزه برگزار می‌شود و ساعت کار نمایشگاه هر روز از 19 عصر تا 24 شب می‌باشد، ضمن این‌که بر اساس نیاز شب‌های نمایشگاه ممکن است این زمان تا سحر نیز تمدید شود.

وی افزود: نمایشگاه قرآن امسال در 12 هزار متر مربع فضای باز و 8 هزار متر فضای مسقف برگزار می‌شود.

دبیر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: در بخش فروش محصولات قرآنی 222ناشر داخلی و 21 ناشر از کشورهای عربی شرکت می کنند، ناشران داخلی  16 هزار  و 243 عنوان کتاب عرضه کنند، ناشران خارجی نیز 3 هزار و 574 عنوان کتاب عرضه کنند، که همه این عناوین در دو سالن و در 210 غرفه جا‌نمایی شده‌اند.

ضرغامی با بیان این موضوع که در نمایشگاه امسال تمهیداتی برای آسایش مردم دیده شده است، خاطر‌نشان کرد: طراحی پارکینگ، انجام  هماهنگی های لازم با پلیس راهور برای کنترل معابر، استقرار ون هایی در محوطه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، همچنین از 4 مسیر شرق ، غرب، شمال و جنوب هماهنگ شده که اتوبوسهای شرکت واحد  مردم به محل نمایشگاه قرآن کریم برسانند، طبق هماهنگی هایی که با مترو انجام شده است فاصله  حرکت قطارهای مترو کمتر شده تا مردم در مدت برپایی  نمایشگاه راحت تر و سریع تر به محل نمایشگاه برسند.

 

وی با برشمردن بخش‌های مختلف نمایشگاه تهران، خاطر‌نشان کرد: بخش بین الملل نمایشگاه قرآن از 10 تیرماه کار خود را آغاز می‌کند و 20 مهمان از کشورهای مختلف خارجی در این بخش از نمایشگاه فعالیت خواهند داشت.

ضرغامی با تشریح بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، گفت: امسال بخش حوزوی میزبان 80 مؤسسه در قالب 23 غرفه نمایشگاهی است، امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 23 غرفه در بخش نمایشگاهی وجود دارد که در بیشتر این غرفه‌ها محصولات جدید و جذاب که حاصل تلاش یک‌ساله حوزه‌های سراسر کشور است، در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد و بخش حوزوی بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مساحتی به 800 مترمربع برگزار می‌شود.

دبیر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: در بخش حوزوی فعالیت‌هایی همچون رونمایی از آثار قرآنی، تجلیل از خادمان قرآن و عترت و معرفی مفسران قرآن کریم انجام خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که، امسال حدود  45 نهاد دولتی و موسسه برتر قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور خواهند داشت، تصریح کرد: برگزاری روزانه سه کارگاه آموزشی در مباحث خانوادگی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی(  یکی از این کارگاه ها پیش از اذان و دو کارگاه آموزشی دیگر پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود)، بخش مشاوره در باره مسائل فردی و اجتماعی، بخش مشاوره در حوزه فعالیت های فضای مجازی موسسات قرآنی ( در این بخش کارشناسان مختلف حوزه IT و فناوری اطلاعات نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به رفع مشکلات حوزه‌های دیجیتال و فضای مجازی مؤسسات قرآن می‌پردازند تا از این طریق مؤسسات قرآنی که بازوان توانمند فعالیت‌های قرآنی کشور هستند بتوانند با کسب اطلاعات روز و یادگیری فناوری‌های نوین تولیدات فاخری ارائه دهند)، برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در نمایشگاه قرآن برای وسعه برنامه‌های قرآنی و حمایت از تولیدات قرآنی، برگزاری «سرای اهل نظر» برای  فعالیت‌های اساتید قرآن  ( در این بخش سه نفر از اساتید و پیشکسوتان قرآنی که برای پیشبرد اهداف این حوزه فعالیت ویژه‌ای انجام داده‌ و عمر خود را با قرآن سپری کرده‌اند، معرفی و تجلیل می‌شوند)، تقویت زمینه تعامل چند جانبه بین فعالان قرآنی و مردم، ارتقای جایگاه قرآن در فرهنگ عمومی کشور، ایجاد فضای رقابت مناسب، برگزاری 15 نشست تخصصی با حضور چهره های برتر قرآنی از فعالیت‌های این بخش خواهند بود.

ضرغامی بخش هنری و میراث فرهنگی نمایشگاه ریالران کریم را از دیکر بخش‌های نمایشگاه امسال معرفی کرد و گفت: علاوه بر این بخش کمیته‌های دانشجویی نیز در نمایشگاه امسال با بر‌پایی 22 غرفه در خدمت باز‌دید کنندگان خواهند بود.

وی افزود: غرفه‌های آموزش و پرورش و کودکان و نوجوانان با همکاری وزارت آموزش و پرورش و کانون فرهنگی و فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های ویژه‌ای را برای کودکان و نوجوانان خواهند داشت.

دبیر نمایشگاه بین‌ المللی قرآن کریم با اشاره به بخش خیمه سینما، تاکید کرد: امسال در این بخش علاوه بر نمایش و ارائه آثار سینمایی و مستند، اکران فیلم رستاخیز با اعمال برخی اصلاحات مد نظر بزرگان دین نیز برگزار خواهد شد.

ضرغامی با اشاره به بخش عفاف و حجاب، گفت: این بخش شامل آثار برگزیده جشنواره های مد و لباس فجر، ارائه تازه ترین آثار طراحان و فعالان حوزه  عفاف  حجاب، رونمایی از آثار برگزیده کاربردی، بخش نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی، غرفه عرضه پارچه چادری با تخفیف ویژه، غرفه دوخت چادر رایگان و بخش جنبی، شامل غرفه ویژه کودک و نوجوان و جنگ خوش حجابی خواهد بود.

وی بخش‌های دیگر نمایشگاه را این‌گونه معرفی کرد: بخش فروش، بخش مکتوب نمایشگاه، بخش دانشگاهی، بخش رسانه‌های دیجیتال، بخش بانوان و خانواده و بخش غیر متمرکز.

ضرغامی در پایان افزود: شعار نمایشگاه امسال همدلی و همزبانی در پرتو قرآن است که بر‌گرفته از شعار اعلام شده از سوی رهبری معظم برای امسال است./856/پ202/ح

ارسال نظرات