۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۷۰۲۳۹
امام‌جمعه اهل سنت روستای سهمو شمالی:

استکبار جهانی با اقدامات جنایتکارانه به دنبال تضعیف وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه اهل سنت روستای سهمو شمالی با اشاره به کشتار مسلمانان در مسجد امام صادق(ع) کویت، گفت: این جنایتکاران می‌خواهند وحدت مسلمانان از بین برود و وجهه اسلام را میان غرب و غیرمسلمانان مخدوش کنند.
حادثه تروريستي مسجد کويت

شیخ ابراهیم صمدی امام‌جمعه اهل سنت روستای سهمو شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به حادثه تروریستی و شهادت نمازگزاران در مسجد امام صادق(ع) کویت گفت: ما این عمل زشت را چه در مسجد اهل شیعه و چه در مسجد اهل سنت محکوم می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: عاملان این جنایات می‌خواهند با تفرقه‌افکنی شیعه و سنی را مقابل همدیگر قرار دهند؛ همان‌طور که در عراق و سایر کشورها هم‌چنین کارهایی را انجام می‌دهند.

 

صمدی اظهار داشت: این جنایتکاران می‌خواهند وحدت مسلمانان از بین برود و وجهه اسلام را میان غرب و غیرمسلمانان مخدوش کنند.

 

امام‌جمعه اهل سنت روستای سهمو شمالی تصریح کرد: اصل گرفتاری ما، آمریکا، اسرائیل و انگلیس هستند، که می‌خواهند این تفرقه را ایجاد کنند و به همین دلیل هم داعش را به وجود آورده و حمایت می‌کنند، هدفشان هم این است که با اختلاف‌افکنی فقط خودشان حاکم جهان باشند.

 

وی افزود: خداوند هم صراحتاً در قرآن فرموده است که یهود و نصارا می‌خواهند فقط خودشان همه‌کاره دنیا باشند و نمی‌خواهند اسلام، وحدت و آسایش وجود داشته باشد.

 

صمدی بیان کرد: ما نمی‌پذیریم و قبول نداریم که کسی به اسم اهل سنت، چنین جنایاتی را مرتکب شود، چراکه پیامبر اسلام(ص) اصحاب خود را حتی از کشتن کافری که فقط به زبان لااله‌الاالله بگوید منع کرده است، چه برسد به کسی که نماز بخواند، قبله، قرآن و کتاب داشته باشد.

 

امام‌جمعه اهل سنت روستای سهمو شمالی متذکر شد: ما باید باهم برادر باشیم، به‌هرحال کتاب، قبله، قرآن و خدای مشترک داریم و در اصول هیچ اختلافی باهم نداریم؛ بنابراین برادران ما باید هوشیار باشند، از روی بصیرت کار کنند و خودسرانه عمل نکنند.

 

وی یادآور شد: قرآن دستور ما است و هرچه قرآن گفته باید عمل کنیم و الا اگر غیر از این باشد، اعمال انسان به‌ جاهای باریک کشیده می‌شود و ممکن است آخرت خود را به تباهی بکشاند./ 846/ت302/ب4

ارسال نظرات