۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۷۰۸۴۹
رییس سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد؛

اجرای طرح «نورباران» در نمایشگاه قرآن

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اجرای طرح «نورباران» در نمایشگاه قرآن گفت: با وجود از سر گیری چاپ قرآن از سوی این سازمان، امسال ردیف بودجه برای چاپ قرآن نداریم.
 مهدي قره شيخلو

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم درباره اجرای طرح «نورباران» در بیست و سومین نمایشگاه قرآن گفت: این طرح امسال نیز همانند سال گذشته در نمایشگاه قرآن اجرا می‌شود و پس از آن نیز ادامه خواهد یافت.

 

وی افزود: هفته گذشته در استان مرکزی 10 هزار جلد قرآن داشتیم که یک خیّر آن را اهدا کرده بود و طی روزهای اخیر در شهر دلیجان نیز 5 هزار جلد قرآن از سوی یک خیر اهدا شده است. اهدای این قرآن‌ها به این معنی است که خیرین خودشان اقدام به تهیه قرآن کرده‌اند و یا در استان یزد هزینه‌های چاپ 3 هزار جلد قرآن تأمین شده و اکنون در حال تحویل به مکان‌هایی است که به این کتاب آسمانی نیاز دارند.

 

قره‌شیخلو در پاسخ به اینکه تعداد قرآ‌ن‌های چاپ شده از سوی سازمان دارالقرآن چه میزان بوده است، گفت: با توجه به این که در ماه مبارک رمضان هستیم، امسال در راستای تأمین قرآن‌های مورد نیاز مردم 30 هزار جلد قرآن چاپ و توزیع کرده‌ایم که این قرآن‌ها از سوی سازمان دارالقرآن الکریم بوده و در قالب طرح «نورباران» نیست.

 

وی ادامه داد: 30 هزار جلد قرآن یادشده از محل بودجه سازمان دارالقرآن تأمین و چاپ شده و در مساجد و مراکز آموزشی استان‌ها توزیع خواهد شد.

 

قره‌شیخلو تصریح کرد: با توجه به اینکه ما عنوان این طرح را طرح خیرین نامگذاری کرده‌ایم و قرآن‌هایی که در این طرح چاپ می‌شوند، جلدکوب نیز می‌شود که این قرآن‌ها از سوی خیرین چاپ شده و غیرقابل فروش هستند، از این رو قرآن‌های چاپ شده از سوی سازمان از این طرح جدا می‌شوند.

 

از سر گیری چاپ قرآن

رئیس سازمان دارالقرآن در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه سازمان دارالقرآن به دلیل کمبود بودجه چند سالی بود که قرآن چاپ نمی‌کرد، چاپ مجدد قرآن از سوی سازمان به معنی رفع این کمبودهاست، بیان کرد: ما از بودجه‌ای که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مربوط به سال 93 اختصاص یافته بود، 30 هزار جلد قرآن چاپ کرده‌ایم و با توجه به اینکه، این بودجه اواخر سال گذشته پرداخت شده بود، کارهای چاپ قرآن امسال انجام شد.

 

وی افزود: سال گذشته ردیف بودجه برای چاپ قرآن داشتیم که این بودجه برای چاپ 100 هزار جلد قرآن بود، اما با توجه به اینکه 45 درصد آن تأمین شد تعداد قرآن‌های چاپ شده نیز کاهش یافت و در حال حاضر 30 هزار جلد قرآن در حال توزیع و 10 هزار جلد قرآن دیگر نیز در دست چاپ است و تا چند روز دیگر تحویل می‌شود.

 

قره‌شیخلو در پاسخ به اینکه تا پایان سال قرآن چاپ می‌شود یا نه، اظهار کرد: نمی‌دانم، این موضوع بسته به اعتبارات امسال دارد که امسال در اعتبارات سازمان این موضوع پیش‌بینی نشده است، مگر اینکه از شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 94 برای این موضوع اعتباراتی اختصاص یابد.

 

ارسال یک میلیون پیامک برای دعوت مردم به طرح «نورباران»

وی در ادامه درباره طرح «نورباران» گفت: امیدواریم رسانه‌ها بیشتر به این طرح توجه کنند که در این راستا همراه اول قول مساعد داده تا یک میلیون پیامک به مخاطبان برای دعوت به مشارکت در این طرح ارسال کند.

 

قره‌شیخلو یادآور شد: این ظرفیت در مردم وجود دارد تا در کارهای قرآنی مشارکت کنند؛ از این رو این رسانه‌ها هستند که باید مردم را آگاه کرده و اطلاع‌رسانی کنند تا مردم با آگاهی بیشتری به مشارکت در این طرح بپردازند.

 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پایان گفت: در راستای اطلاع‌رسانی به مردم تیزری در حال ساخت است و از رادیو و تلویزیون پخش خواهد شد تا اطلاع‌رسانی عمومی در ماه مبارک رمضان آغاز شود و این روند ادامه خواهد یافت و امیدواریم بخش عمده‌ای از نیازهای قرآن مردم را تأمین کنیم.

 

گفتنی است، طرح «نورباران» در دو شیوه متفاوت برگزار می‌شود، در شیوه اول مردم می‌توانند برای چاپ و توزیع هر جلد قرآن کریم مبلغ صد هزار ریال را به شماره حساب 88888 و یا شماره 01083629610 نزد بانک ملی ایران به نام خیرین قرآنی واریز کنند و در شیوه دوم مردم می‌توانند با اهدای قرآن‌های نو و بلااستفاده در منازل به همه دفاتر تبلیغات اسلامی و مؤسسات قرآنی سراسر استان‌ها در این طرح شرکت کنند./1325/د101/ف

ارسال نظرات